RASUAH

6.9K 81 1
                                    

"cik liana,puan tuan saya minta maaf setakat ini sahaja saya mampu." kesal peguam laila.

"takpe saya faham...dunia memang tak adil" jawabku tenang.

"saya mintak diri dulu puan tuan.."

ibu dan bapaku mengangguk. peguam laila pergi.

peguam laila berhenti pada suatu penjuru apabila mendengar suara berbisik. peguam laila mencari suara itu dan ternampak ketua hakim bersama salah seorang bapa kepada pesalah tadi.

"terima kasih tuan sebab kurangkan hukuman anak saya...jadi sebagai hadiah saya akan beri lagi 10 ribu pada tuan" bapa farid memberi check kepada tuan hakim

"terima kasih...tapi ini rahsia kita ja"

"takdehal tuan takdehal"

tak guna. macam mana lelaki macam tu boleh jadi hakim makan duit haram. fucking asshole. peguam laila yang menyorok di penjuru jalan memaki mereka.

************************************

peguam laila berjalan di tempat parking kereta menuju ke keretanya. perasaan tidak puas hati masih menyelebunyi dirinya. tiba dia terhenti pada sebuah kereta dan dia amat pasti yang kereta ini adalah kereta tuan hakim kerana dia pernah melihat beberapa kali.

peguam laila menendang-nendang kereta tuan hakim melepaskan rasa amarahnya.

"jantan tak guna! makan rasuah!bodo!"

peguam laila menendang sehingga dia puas. walaupun nampak tak waras tapi rasa amarahnya sudah menguasai diri peduli apa dia.

setelah puas puan laila berhenti dan membetulkan sanggulnya. dengan satu nafas yang panjang peguam laila beredar.

************************************

haha laila laila marah punya pasal kereta tuan haki jadi mangsa

so guys jangan lupa vote and komen

#love ya 💋

5 PENDOSAWhere stories live. Discover now