25 MARCH, 10 PAGI
hari yang tenang dan sempurna untuk aku memulakan langkah pertamaku mencari masa depan yang lebih baik untuk aku dan anak aku.
aku melihat perutku yang makin hari semakin membesar. aku tersenyum sambil memegang perutku. ya allah permudahkanlah perjalanan aku bersama anak yang bakal aku lahirkan ini.
ibuku mengetuk pintu bilikku.
"dah siap lia.."
"dah bu...tinggal nak bawa turun ni je.."
"dah jom turun itu biar bapa kau yang bawa kau tu mengandung tak boleh angkat berat2 jom."
aku mengangguk. aku mengatur langkah dengan berhati-hati dipimpin diana.
***************
25 MARCH, 11 15 PAGI
PUSAT PERLINDUNGAN WANITA.
Papan tanda terbentang besar di tepi pagar utama bangunan itu.
setelah selesai mendaftar bapaku mengeluarkan barang2ku.
aku merasakan ada seseorang yang mengekori kami sejak daripada rumahku tadi.
aku memerhati kereta bmw hitam yang berhenti sedikit jauh daripada rumah perlindungan itu. aku menunggu pemandu itu keluar tapi sampai kesudah tak keluar.
mungkin perasaan aku je kot. diana menyiku bahuku.
"kau nanti jangan lupa aku..walaupun kau dah jumpa kawan baru pun...jangan lupa aku.." diana mula menangis teresak-esak.
"dian..kau kawan aku sampai mati tau...takkanlah aku nak lupa kau...lagipun banyak dah kau tolong aku sampai aku tak tahu macam mana nak balas jasa kau.."
diana memeluk aku erat sambil menangis teresak-esak dibahuku. mataku tanpa semena-mena mengeluarkan airmata. tersentuh+sedih.
"lia kat dalam ni jangan lupa kami diluar ni..lagi satu ingat solat jangan tinggal..telefon mak dengan abah tau...ibu sayang lia..lia lah anak ibu dunia akhirat."ibu aku memegang tanganku sambil menyuarakan isi hatinya
"aku sekali..telefon aku sekali"diana mencelah
"ye..dian..ye ibu lia akan telefon ibu dengan diann selalu" aku tersenyum herot sambil mengangguk malas.
"dah jom..letak barang kamu kat dalam bilik..dian..tolong pakcik angkat yang tu.."
"baik pakcik.."
ibu memimpinku hingga ke bilik yang telah ditetapkan.
*************************
telefon berdering menandakan panggilan masuk.
segera lelaki berkaca mata hitam yang memerhati liana dan keluarganya dari tadi mengangkatkan panggilan telefon.
"hello.."
"macam mana keadaan dia.."
"dia ok boss..ibu bapa dia hantar di ke pusat perlindungan.."
"hmm macam keadaan dia.."
"dia nampak ok boss..tapi dia makin kurus berbanding dalam gambar yang boss bagi kat saya ni.."
"boss" lelaki berkaca mata hitam bersuara lagi bila tiada jawapan daripada si pemanggil.
"huh..sorry..aku nak kau update setiap hari kat aku pasal dia.."
"baik boss..tapi boss gune telefon siapa ni..boss bukan dalam pusat pemulihan ke?"
" aku gune telefon yang ada dalam nilah apa lagi..ok2 aku kena pergi.."
tit..tit..talian terputus.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...