NEXT TARGET

4.5K 82 0
                                    

"ok wilson..what you've got.."

"hmmm target kita untuk kali ni wa rasa senang je untuk defeat dia...and polis takkan syak kita..sebab si arip ni manya musuh., wa dah heck cctv kat bengkel dia..well like i thought dia tinggal dalam bengkel dia..."

"so kalau kita mula esok amacam?.."

"hmm..but what's your plans?"soal wilson

"ok,plan aku kali ni macam ni,kita hantar ini van untuk diperiksa, but make sure yang masa tu takde pekerja dia atau siapa2..sebab aku tak nak ada saksi nampak, masa tu dia chek van tu aku akan pengsankan and that time aku akan bunuh dia, then aku nak kau hapuskan semua data cctv yang ada di sekitar bengkel dia..you got it"

"easy to me bro.."

**************************
13 FEBRUARY , 1 PETANG.

van yang aku pandu memasuki bengkelnya.waktu ni memang pekerjanya takde sebab semuanya keluar berehat.

"abang2 tolong saya bang..saya tak tahulah masalah van ni..tiba-tiba berasap ni.."

arip mendengus. time aku nak rehat ada je yang datang.

"hmm biar aku chek.."

arip fikri membelek-belek enjin van. sedang khusyuk dia membelek aku menekup dia menggunakan sapu tangan yang telah aku letak sedikit cecair chloroform bagi dia pengsan.

arip cuba untuk menarik tanganku tapi kesan chloroform itu terlalu kuat hanya beberapa saat sahaja arip fikri rebah ke lantai.

aku menarik badan arip fikri hingga kedalam pejabatnya. boleh tahan berat mamat ni.

aku mengeluarkan bom yang wilson beli secara haram daripada pembekal haram dan ku setkan masa.

aku mengeluarkan pisau rainbowku, aku memotong kemaluan arip fikri dan ku letak di tangan kirinya.

aku tersenyum herot dan berlalu pergi.

aku memasuki perut van dan beredar secepat mungkin sebelum bom meletup"ok wilson padamkan data sekarang" aku bercakap dengan wilson melalui alat pendengar yang aku pakai.

"done bro...2 down..another 3 "

"yeah you right bro.."

***************************

13 FEBRUARY , 8 MALAM.

aku meneguk air tin yang ku pegang sambil mataku tertumpu pada papan tanda didepanku, gambar arip fikri dan syahir rial telah dipangkah menandakan mereka sudah 'diselesaikan'

aku menghentikan segala perlakuanku apabila aku mendengar siaran berita. aku membesarkan suara televisyen

berita menyiarkan kebakaran bengkel arip fikri dan polis dapat mengesan bom, dan seperti yang aku duga menurut polis motif pembunuhan mungkin kerana musuh arip fikri. aku tersenyum herot sambil memandang wilson, wilson melakukan perkara yang sama.

"good job bro.." aku bersuara sambil melakukan salaman rahsia.

"yeah i know.."wilson yang berdiri di tepiku tersenyum herot dan berlalu pergi melakukan kerjanya dibahagian depan

Well kedai baru bukak tak sampai sebulan  tapi customer wilson sudah ramai. Banyak ong betul lah ini budak  bisik hari Zairel.

5 PENDOSAWhere stories live. Discover now