Genap 1 tahun aku menyambung belajar.
Alhamdulillah belum pernah lagi aku skip class. Harini adalah hari trip rombongan bercuti yang dianjurkan oleh uni aku sebenarnya aku malas nak join tapi wilson buat muka comel tak sampai hati pulak.
Aku dengan si zaridt? Biasa biasa saja naik memyampah balik balik tengok muka dia pastu gedik gedik dengan mamaku. Eh panaslah anjing!.
************************************
2 Petang
Bus yang kami naiki sampai di tempat yang dituju.
Aku menggeliat sesudah turun. Entah dari mana wilson merangkul bahu aku sambil melompat.
"Yes we're here!!!!" Wilson kegirangan
Aku tersenyum melihat wilson.
Aku terpandang sekumpulan budak lelaki yang tengah dok sedap usha sorang minah ni. Aku mengerling pada perempuan tersebut.
Lawa.manis. aku tak menyangkal dia memang ayu dengan tudung bawal terletak lawa je tapi... belum lagi..tak kuasa aku nak fikir pasal cinta.
Oh ya sekumpulan budak lelaki tu memang famous kat you sebagai 'fuck boys,bad boys and stupid boys' stupid boys tu aku tambah. Yela masuk kelas kau boleh kira berapa tak habis habis clubing.
Handsome? Bolehlah semua ade rupa sebab tu perempuan meleleh air liur tengok dorang tapi aku takleh nak tolak kenyataan yang aku lagi handsome.
Okaylah aku bagi tahu nama sekor sekor. Yang badan macam matpet tapi muke macam nazim othman tu nama dia paan. Sebelah kanan dia wan gelap2 badan sado. Yang sebelah wan jo acah acah hipster sebelah jo bodo tu naim muke suci macam innocent. Dan leader dia akim yang paling lengkap ah badboy dia bodoh,kaya style jahat.
Okay okay jap lagi aku sambung prof nak bagi kunci bilik.
**********************************
11 Malam
Wilson mengajak aku keluar ambil udara katanya sebab tempat ni dekat dengan pantai aku ikut saja aku pon bosan.
Tengah sedap layan angin pantai aku nampak lagi pemandangan tak sedap. Huh siapa lagi kalau budak budak bodoh tu.
Layan unggun ape sambil pegang botol arak ade yang main gitar dan of course keliling dorang ada betina.
Ah malas layan dorang aku sambung berjalan di gigi pantai. Wilson tak habis habis update status ig,WhatsApp tekun nak cari angle yang cantik.
Tengah sedap layan angin pantai aku nampak perempuan tu. Alah yang aku cakap lawa tu. Nama dia...jap aku ingat balik?. Mampus lah nama dia apa bukan aku kisah.
Tapi asal dia sorang? Perempuan jalan sorang sorang haish kau ni karang jadi pape kang.
Aku mengikuti dia tapi pada jarak yang sangat sangat jauh.
Aku melihat salah seorang daripada stupid boys tu datang pada dia dan menghulurkan air. Aku macam kau ambik kau bodo. Perhhh dia ambek aduihlah..
Aku tahu yang mamat tu bagi arak yang dia letak something masa de nak hulurkan. Hello mata aku tajam kay.
Perempuan tu dengan lembut lembut. Aku rasa dia minat mamat tu dia ambik pastu. Kau minum kau bodoh! Getusku
Alah alah perempuan ni bodoh betul bendul aish dia minum.
Mamat tu ajak perempuan tu berjalan sambil tangan dia menunjukkan 'good' pada rakan rakannya.
Aku mula rasa tak sedap. Aku panggil wilson.
"Wil aku nak kau rakam ni dalam pada sama jangan nampak aku. Got it?"
"What do you mean reocrd ape?"
Aku menunjuk pada mereka. Aku mencerita daripad A-Z ape aku nampak.
Aku menoleh melihat mereka mula beransur.
Aku dan wilson mula mengekori mereka sehingga ke dalam hutan.
apa benda sampai hutan ni?
Aku mendengar merek bersorak girang dan perempuan tu terlantar pada tanah. Ah sudah si bodoh ni nak bagi aku kerja.
Aku mengambil sapu tanganku dan ku balut pada tanganku.
"Wil record sampai habis and make sure..."
"Ye ye i know"
Aku melihat salah seorang mengeluarkan camera dan merakam apa yang dilakukan mereka.
Aku berjalan pada mereka.
"Apa korang buat ni?!"
Dorang bersorak.
"Aduih ade bocah acah berani sial sibuk ah!"jo bersuara
Jo menolak nolakku. Aku tersenyum sinis.
"Acah sial mamat ni" wan bersuara
"Aku nak ambek perempuan ni" aku menunding jari pada perempuan yang terlantar pada tanah.
"Ambek ah.. budak kampung ni..tapi lepas kitorang dah kenduri....ikut giliran kay bro.."naim bersuara.
"Agak ah...kau ingat aku macam korang bodo bocah!" Suara naik satu oktaf.
Akim duduk diatas kereta sambil memerhatikanku.
Aku mengetap gigiku mataku dipejam sekejap. Dorang ni cabar betul setan aku.
"Bla lah bla tak yah sibuk hal.orang boleh?"naim menghalau halau aku.
Aku tak endah dan menuju pada perempuan tu.
Jo menyadung kakiku. Aku menahan diriku daripada jatuh dengan pantas aku melayangkan penumbuk ke muke jo sehingga jatuh tersungkur.
Paan dan wan mula beraksi aku mengambil kayu yang berdekatan dan ku hayun pada mereka.
Naim memukul daripada belakang ah shit!. Sakit bodo. Kali ni setan aku memang dah menguasai.
Aku menghayunkan kayu ke kepala naim dan memulakan pertarungan.
Dan akhirnya setelah separuh tenaga aku dikeluarkan. Aku menang. Herokan mana pernah kalah.
Aku dengan keletihan menuju pada perempuan tersebut.
Tanpa aku sedari akim dibelakangku ingin memukulku dengan botol arak wilson sempat menjerit memberi amaran pantas aku menepis dan menyepak perut akim.
"Eh bodo dahlah...aku penatlah setan!"aku menjerit.
Akim bangun sambil memegang perutnya.
"Kau ingat senang senang je nak ambek barang aku!"
"Kepala hotak kau barang ni anak orang bodoh bila masa kau beli dia!"
"Aish bisinglah" akim cuba menyerang aku.
Aku dah penat+malas. Aku menumbuk mukanya dan menendang celah kangkangnya.
Aku menendong perempuan tu dan berlalu pergi.
Wilson menelefon polis dan aku menghantar perempuan tersebut di hospital berdekatan.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...