Hari yang ditunggu sudahpun tiba liana dan diana sudah bersedia. Ibu bapa liana sudah bersedia didalam perut kereta liana dengan berhati-hati turun tangga. Ya liana sudah bertekad walau apapun yang berlaku liana harus menjaga anak dalam kandungannya.
10 MARCH,8 30 PAGI
aku sekeluarga menunggu hakim didalam makhamah. aku duduk di sebelah peguam dan keluargaku duduk di belakang.
manakala disebelah kiri bilik makhamah kelima-lima jahanam bersama seorang peguam manakala di belakang mereka ibu bapa mereka yang memandangku seperti aku yang bersalah bukan anak mereka. sombong,berlagak dan terlalu sibuk dengan duniawi sehingga anak sendiri menjadi iblis yang bertopengkan manusia.
10 MARCH, 9 PAGI
hakim tiba dan duduk dihapan kami.
"mari kita mulakan.."
peguam aku mula bangun
"selamat sejahtera tuan hakim saya peguam cik liana..boleh saya memulakan bicara?"
"baik kita mulakan"
"pada pukul 2 pagi cik liana dirogol oleh mereka didalam bilik stor sukan disekolahnya" peguamku menunjuk kearah lima-lima pesalah tersebut." tanpa belas kasihan dan ditinggal jadi saya ingin menyatakan yang mereka melakukan kesalahan yang berat dengan merogol seorang budak perempuan bawah umur dan.."
"saya membantah yang berhormat.."peguam mereka bersuara
"silakan hurai apa yang ingin anda sampaikan."
"cik lia mungkin sengaja ingin menyalahkan mereka kerana mereka ada menyatakan bahawa cik liana membenci mereka kerana cik liana selalu diganggu oleh mereka..jadi mungkin cik liana sengaja melakukan semua ini demi membalas dendam."
"that is bullshit!!!.. seorang budak perempuan takkan rela dirogol bergilir demi2 untuk membalas dendam" peguam aku mula bersuara. marah
hakim mengetuk meja menggunakan tukulnya.
"peguam laila jaga adab percakapan anda semasa didalam bilik ini"
"saya mintak maaf yang berhormat..tetapi alasannya sungguh tidak munasabah bagi saya.."
"baiklah teruskan"
"untuk mengkukuhkan lagi bahawa mereka bersalah saya memanggil saksi cik diana untuk memberi keterangan."
diana bangkit dan masuk kedalam tempat pengakuan serta mengangkat takbir.
"mulakan.." pinta ketua hakim
"cik diana adakah benar pada pukul 2 pagi 2 orang antara mereka ada memanggil cik liana..dengan alasan ustzh azlina memanggilnya."
"ye betul..masa tu saya nak ikut liana tapi diorang tak kasi sebab diorang kata yang ustazah nak jumpa liana saje"
dan untuk mengukuhkan lagi yang mrereka bersalah. saya ada bukti urine test cik liana yang membuktikan cik liana hamil hampir 2 minggu."
zaridt yang menundukkan mukanya memandang liana dengan perasaan terkejut. hazmin,arip,farid dan syahir juga terkejut dengan keputusan urine test liana.
apa aku dah buat fuck!. ah sial! ko memang sial zaridt. zaridt memaki dirinya sendiri.
"yang berhormat boleh saya menyatakan sesuatu..kepada tertuduh"aku mula bersuara.
"silakan.."
aku memandang mereka haish ikut hati aku nak je aku tembak sekor-sekor tapi aku cuba kawal perasaanku.
"aku bersumpah yang aku takkan pernah anggap korang bapa pada anak dalam perut aku jadi jangan pernah sesekali tunjuk muka korang depan anak aku atau aku. jadi jangan risau aku takkan terhegeh-hegeh kat korang suruh korang bertanggungjawab. aku akan jaga anak ni walaupun dia tak berbapa."
arip,hazmin,syahir dan farid mula nampak tenang tapi tidak bagi zaridt.
perdebatan berlangsung selama 1 jam setengah.
tok2.tukul hakim berbunyi. "saya memutuskan bahawa mereka berlima dijatuhkan hukuman 375&376 kanun keseksaan merogol. Namun oleh kerana mereka masih lagi dibawah umur mereka akan dimasukkan ke sekolah pemulihan selama satu tahun dan 1 tahun penjara."
bapaku bangkit " saya bangkah! kenapa 2 tahun sahaja. Tiada sebatan!? mereka buat anak saya macam binatang sepatutnya mereka dihukum gantung!!" marah ayahku
"saya takkan memberi sebarang jawapan"hakim beransur pergi.
peguam aku juga tidak berpuas hati dengan keputusan yang diberi tapi apakan daya.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...