WELCOME HOME

5.2K 83 1
                                    

Zaridt duduk dihadapan mereka berdua sehingga mereka tersedar.

Zairel membuka matanya perlahan lahan. Kepalanya masih merasa berat.

Zairel ingin menggerakkan badannya namun pergerakkannya terbatas kerana zairel dan Wilson digari pada tiang yang berada didalam bilik tersebut.

"A..aku..aku kat mana?" Soal zairel lemah.

"Owh rel kat bilik kebal papa.."

Zairel cuba menangkan dirinya dan cuba mencari tenaga sepenuhnya.

Zairel cuba mengejutkan wilson.

"Papa...? Like seriusly... let's get this straight to the point..okay..my father is dead!!" Zairel serta merta berang.

"Then explain this.."jawab zaridt.

Zaridt mengeluarkan sepucuk ujian analisis diletakkan di depan anaknya.

Zairel tersenyum sinis dan memutarkan anak matanya seperti menyampah.

"Still..you're dead in my life" ringkas jawapan zairel.

"Yet you still my son..infact your mother is mine also.."jawab zaridt tenang.

Serta merta zairel membentak apabila dia menyedari yang mamanya masih ditangan 'si tak guna ni'

"You son of the bitch!!!! Give her back!!!! You touch her i swear to god!! You die!!" Jerit zairel..

Zaridt menampar anaknya.

"Please be be careful with your words son..im still your father.."

Zairel meludah ke tepi memberontak. Father bullshit.

Zairel memandang tajam bapaknya dengan muke bengis.

"I will release you guys..when the police off..see you.. i have something to do with my wife" zaridt berkata

Berdesing telinga zairel mendengar perkataan 'wife' sedangkan zairel tahu yang zaridt katakan iti adalah mamanya. Mana mungkin dia ada wife kahwen pon tak pernah.

"Don you dare touch her!!!" Jerit zairel.

"I won't touch her i just try my best to win back her heart..wish me luck" jawab zaridt asyraf dengan senyuman sambil mengenyitkan matanya dan berlalu pergi.

Perilaku zaridt asyraf membuatkan zairel seratus peratus annoying+sakit hati. Diketap giginya menahan amarah..

Zairel menenangkan diri dan cuba beralih pada sahabatnya wilson

"Wil..wil..wil are you okay?"

"No but yes.."jawab wilson

"Seriusly?"

"Yeah im dizzy as fuck but yet thank god im still alive.."

"Good for you" jawab zairel.

"Erghhh so tell how we gonna escape from this place?" Soal wilson

Zairel dan wilson melihat bilik kebal yang sememangnya tiada satu pun tingkap dan hanya ade ruang udara yang 30 kaki panjangnya serta tempat  katil dan lampu dinding. Dan dihujung ruangan disediakan bilik air dan bilik mandi. persis seakan penjara.

"Not sure.." balas zairel.

Hampir sejam mereka berteleku seorang pengawal berbadan besar memasuki bilik kebal. Di buka gari di tangan mereka dan diberikan 4 ke 5 pasang baju untuk mereka. Dan berlalu pergi.

"Urgh finally my hands free.."

"Indeed but yet we still in jail.."

Mereka tertawa.









5 PENDOSAWhere stories live. Discover now