aku melihat semua maklumat yang telah aku peroleh. tapi satu je aku perlu. aku perlu pertolongan orang yang tahu untuk mengheck dan sebagainya tentang dunia teknologi ni.
kalau aku nak mula belajar semua benda pasal teknologi yang makin upgrade ni memang sampai sudah aku tak dapat lunaskan dendam aku.
aku berpusing daripada barat ketimur bola tenis ke campak kedinding dan kutangkap berulangkali sambil mengetap bibirku.
idea2 please come pada masa yang sama aku mencampak bola tenisku terkena bingkai kaca yang kulekatkan kedinding.
aku segera mengambil bingkai kaca tu. Aku melihat gambarku bersama wilson sahabat karibku dan juga pakar teknologi seorang yang nerd tetapi berkebolehan tinggi.
WILSON yes finally. aku rasa dia yang terbaik untuk misi aku kali ni.
Tok3
"airel apa bising2 tu.."
"takdepape ma rel tercampak bola kat bingkai kaca.."
"oo ok jangan lupa bersihkan buat orang risau je.."
"sorry ma.."
derapan kaki berlalu pergi
aku mencapai samsung J7 ku dan mendail nama wilson.
"hello bro lama tak jumpa..jom lepak.."
"haiya..lu manyak kacaulah..wa baru mau menang ini game.."
"tapi wa ada game yang lagi best dari itu game.." aku tersenyum herot untuk kesekian kalinya.
"pastikan ini game manyak best ok.."
"ok..lu tunggu tempat kita lepak.."
"orait.."
aku hanya memakai pakaian simple. baju takde lengan dan kusarungkan hoodie hitamku dipadankan dengan seluar sukan.
aku menuruni anak tangga dan melihat mama merenungku sambil membelai hazel (kucing kesayangan mama) adikku yang mengiau haha.
"rel nak pergi mana?"soal mama
"rel nak jumpa wilson jap..ada hal.."
"jangan balik lambat ok.."
"ye ma.." aku menyalam ibuku dan mencium kedua belah pipi ibuku.
aku mencapai kunci motor lcku hadiah pemberian mama.
"hati2 jangan lupa pakai helmet." mama menjerit daripada dalam rumah.
aku mengangguk dan beredar.
*************************
aku mematikan enjin motorku dan menanggalkan helmet di kepalaku.
wilson melambai ke arahku.berseluar pendek, baju takde lengan dan beanie memang style mamat cina ni tak lupa juga kaca mata petak dia tu dan yang paling penting kat tangan dia mesti ada psp or phone.
"hello bro" kami menyalam dengan salaman rahsia.
"well apa you mau story.."
"chill lu wa mau order.." aku memanggil waitress untuk memesan makanam dan air.
setelah selesai aku memulakan bicaraku.
"well..i need your help.."
"help..what kind of help?"
"well.." aku mula membetulkan kedudukanku sebelum menceritakan daripada a to z.
selepas setengah jam aku membebel. wilson terdiam mukanya tegang beanie di atas kepalanya di cabut dan diletakkan ketepi.
"so.."
"i need time to think.."
"tapi wa takde banyak masa.."
"ok..I'll give my answer before 24 hours but not now...ini bukan mission main2 you know..this is serious thing right..its about life and death..you know.."
"ok I'll give you time to think..tapi ingat its only 24 hours right."
wilson mengangguk sambil menghirup air teh limau ais yang dipesan tadi.
"and one morething please keep this thing as a secret.."
"i will bro.."
*************************
2 PAGI, 11 DECEMBER 2017
Telefonku masih tak menunjukkan yang dia mahu berdering. ah fuck!. Wilson please help me.
tring2
telefon berbunyi. aku mengukirkan senyuman sinis. thank god.
"hello wil so how?.."
"I'll accept this mission..." berat ingin wilson katakan.
"thanks friend..i know its hard to choose but thanks men."
"okay so now what suppose i do.."
"for now..you just have to wait.."
"huh whatever man..i wanna sleep.."talian dimatikan oleh wilson.
**********************************
Okay guys..hari ni sis buat 3 chapter. Oyeah!!!!.
*sebab sis pun excited😜* hahahahahahha.
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...