R.I.P HANAFI FAMILY

5.1K 100 0
                                    

Pembantu peribadi zaridt masuk kedalam pejabatnya.

"Boss kita dah dapat tandatangan daripada mereka.dan saya dah settlekan semua urusan jual beli syarikat hanafi."

Zaridt menelefon anaknya.

"Hello rel..papa nak kau siap2 kita nak jumpa seseorang.."

"Siapa?"

"Hanafi"

"Ah..okay2" zairel terus mematikan panggilan.

************************************
Zairel dan zaridt tiba di pejabat hanafi.

Terkesima hanafi melihat mereka berdua.

Zairel dan zaridt mengukirkan senyuman kemenangan.

"Nice day today" zaridt memulakan bicara

"Apa urusan kau datang sini.."

"Kau lupa ke kita ada temujanji hari ni?"

Hanafi terkesima untuk kesekian kalinya. Shit!.

"Jadi kau.."

"Ya aku yang beli share2 syarikat kau..."

"Jadi kau..zaridt.."

Zairel mula mengeluarkan dokumen dokumen antara mereka.

"Dan termaktub dalam surat ini aku adalah pemegang saham terbesar dalam company kau dan of course bile bile masa kau akan jatuh ditangan aku.."

"Dah jatuh..."zairel membetulkan ayat zaridt.

"Yes dah jatuh.."

"Kau!!" Hanafi menarik collar baju zaridt.

"Apa yang kau nak buat? Bunuh aku?"

Hanafi seakan orang hilang pendirian. Matanya terjegil keluar. Kemarahannya membuak buak.

"It's not my fault...kau sendiri tanda tangan documents ni..so bukan salah aku..."

"Kau tak guna" hanafi menengking zaridt.

"Aku dah kata jangan cari pasal dengan aku.." zaridt menolak hamafi jatih tersungkur.

"Owh ya...next week aku nak buat romabakan syarikat and obviously you're fired!"

Zairel menepuk nepuk tangannya seakan menaikkan lagi amarah hanafi sambil mengukirkan senyuman sinis.

"Chiao!"

Zairel dan zaridt berlalu Pergi meninggalkan hanafi yang dalam keadaan celaru.

**********************************

Didalam kereta zairel memulakan perbualan.

"Rel ingat papa nak bunuh dia?"

"Well you know rel sometimes killing not enough.."

"What do you mean by that?"

"Bagi papa...papa lebih suke tengok dia sengsara daripada terus bunuh..it's just not enough"

"So mean.."

"Well i only do when it necessary to"

"So balik makan malam tak?"

"Nope...ada temu janji.."

"Wilson?"

"No..qaisara.."

"Owh mangsa kes haritu? Erk cliche" zaridt bergurau dengan anaknya..

"Nolah...dia kata dia ada sesuatu nak cakap.."

"Eleh...papa dah tahu apa de nak cakap...zairel saya nak cakap terima kasih nah sikit hadiah bla bla bla..pastu zairel pon cair pastu jatuh cinta."

"Pa..cut this nonsense can you?"

"Hahahahhaha you wish"

"Ahhhh why?!" Zairel mengeluh dengan perangai kebudak budakkan zaridt.

***************

aku merenung keluar tingkap kereta. mataku menghayati keindahan ciptaan tuhan.

midaku terdetik satu soalan. cinta?. aku jatuh cinta?.  huh mengarut! bisik hatiku sambil aku mengukirkan senyuman sinis.

zaridt menghantar anaknya dahulu sebelum pulang. seusai pulang hilang lelahnya melihat isterinya yang tersenyum manis menantinya di pintu utama rumahnya.

"sayang.." panggil liana dengan suara manjanya


zaridt memeluk tubuh liana erat. sesaat terasa penyesalan atas perbuatannya terhadap liana dahulu. dicium ubun ubun liana dalam hati zaridt berbisik maafkan aku menyakiti kau.

"sayang dah jom makan pastu kita solat sama sama kay"liana merenggangkan pelukan


*****************************


seusai solat zaridt menadah tangannya berdoa "ya allah maafkan kesilapanku. yallah  terima kasih kerana masih melembutkan hati wanita yang telah hambamu sakitkan. ya allah maafkan hambamu menyakiti wanita yang aku cinta sedangkan aku dicipta untuk melidunginya..allahuakbar..ya rahman, yaraim..amin amin amin ya robbal amin" zaridt menadah tangannya memohon keampunan sehingga tanpa sedar airmatanya mengalir deras.

liana mengesat airmata zaridt dan memandang tepat ke arah mata zaridt, satu perasaan yang nyaman menyusup masuk kehati mereka,

"mungkin saya teraniayai namun siapa saya untuk menghukum sayang...cukup saya tahu awak dah berubah..dan melidungi saya.saya tak boleh terus beharap pada zairel kerana sampai satu masa dia perlu melindungi insan lain iaitu isteri dan anak anaknya.kerana itu hati saya memilih awak saya untuk saya berlindung dan menumpang kasih. terima kasih sayang"


zaridt merapatkan bibirnya kedahi liana. ya allah terima kasih masih membuka hatinya untuk menerimaku bisik hati zaridt tanda syukur.


**********************

zairel duduk dihadapan qaisarah dan seperti yang diramal zaridt dia berikan hadiah. his is bad!getus zairel.


"kalau untuk tanda terima kasih, ambillah saya tak perlukan"pinta zairel.

"tak ini bukan tanda terima kasih, ambillah bukak masa balik nanti okay. assalamualaikum"qaisarah berlalu pergi meninggalkan zairel berseorangan

zairel memegang kotak hadiah tersebut dengan penuh tanda tanya.



5 PENDOSAWhere stories live. Discover now