Satu lagi kes diterima.
Inspektor azlee bergegas ke lokasi
"Tuan....kami dapat mengenal pasti mayat ini adalah..hazmint harridt salah seorang ketua kongsi gelap."
Azlee melihat mayat dan memandang kembali ke arah petugas unit bedah siasat.
"Bagaimana dengan konco konco dia?"
"Semua unit polis hura hara mencari semua maklumat tentang konco konconya...hanya suku berjaya diberkas...yang lain masih dalam siasatan. Tuan"
Azlee mengeluh diurut dahinya sambil memerhati mayat hazmint harridt. Tragis!
Kejap!. Inspektor azlee tersedar akan sesuatu. Cara kematian ini persis dengan apa yang digambarkan inspektor sharudin.
Inspektor azlee menangkap gambar mayat hazmint harridt dan dihantar ke inspektor sharudin melalui ws.
Inspektor azlee seperti dapat menduga sesuatu pantas ditelefon inspektor sharudin.
"Hello rud...boleh kita jumpa di pejabat aku ada sesuatu nak bincang dengan kau..."
"Boleh lee aku tunggu kau kat di pejabat.".
Bergegas inspektor azlee meninggalkan tempat kejadian.
************************************
Azlee dan sharudin berteleku melihat gambar mangsa yang agak sama cara pembunuhannya.
Nanti!.
Sepertinya inspektor sharudin mengecam sesuatu.
"Kau tengok ni...ini gambar yang aku tangkap dalam bilik syahir rial dan kalau kau tengok betul keempat empat mangsa ini ada dalam gambar ni.."
"Kau betul..jadi kalau anggapan kita betul..dia akan menjadi mangsa terakhir..tapi apa motif si pembunuh?"soal azlee
"Kita kene kumpul semua unit untuk meeting..aku nak pergi ke unit forensic untuk mencari maklumat tentang mereka."
"Aku panggil semua unit berkumpul..."
************************************
18 OCTOBER 10.30 AM
Inspektor azlee dan inspektor sharudin berdiri memulakan hujahnya.
"Assalamualaikum dan selamat sejahtera..4 kes pembunuhan tragic..keempat empat hanya satu kaitan iaitu cara pembunuhannya." Azlee memulakan bicara
"Ya...kita dapat melihat dari mayat2 ini namun kita masih tidak tahu motif utama pembunuhan. Saya perolehi daripada unit forensic tentang mereka" inspektor sharudin berbicara
"Mereka adalah kawan satu sekolah...dan mereka juga pernah terlibat dengan satu kes yang telah lama dibubarkan iaitu kes merogol seorang pelajar perempuan." Inspektor azlee menekan butang next
"Dia..nama budak perempuan ini liana...kes ini agak keterlaluan bagi seorang perempuan yang di rogol bergilir gilir...namun kes ini di tutup sepuluh tahun yang lalu dan tidak dilanjutkan lagi."
"Jadi dalam gambar mereka hanya seorang lagi yang masih tersisa.."
ZARITD ASYRAF
*MEMPUNYAI SYARIKAT SENDIRI
*ANTARA YANG TERKAYA DI MALAYSIA
*STATUS:SINGLE
*BERUSIA 34 TAHUN
*NAMA PANGGILAN RITD"Jadi saya akan membahagikan kepada dua bahagian..bahagian A uruskan warant penangkapan liana."
"Unit B kita harus menjaga magsa terakhirnya.. sediakan segala peralatan."
"Baik tuan!"
"Bersurai.."
************************************
YOU ARE READING
5 PENDOSA
Mystery / ThrillerZairel dibesarkan oleh ibunya tanpa mengetahui siapa bapanya. Ketika zairel menginjak 18 tahun zairel baru mendapat tahu bahawa ibunya telah dirogol oleh 5 orang lelaki dan antara 5 lelaki tersebut adalah bapanya. Zairel betekad untuk mencari perogo...