1

1.3K 57 1
                                    

* damia menutup diary miliknya *

tak sangka dah 5 tahun...” keluh damia berat.

“ringggg!!” ringtone iphone milik damia mula kedengaran.

“ goodmorning cutie!  ”  bila terdengar suara perempuan yang serak basah, tahulah damia bahawa lyn yang menelefonnya.

“ morning...ha nak apa? ” jawab damia malas.

“princess, lupa ke? harini kan birthday Sofia. sampai hati kau  lupa birthday member baik kau time sekolah menengah dulu . ”  marah Lyn.

“ OH YE! AKU LUPA DO ! SUMPAH. ”  Damia menepuk dahinya.

“haiyaa! dahtu cepatlah bersiap.  aku otw ni ” cebik Lyn.

“ha ye jap jap kau jangan sampai cepat sangat!  ”  Damia mula gelabah.

“ DAH KAT SIMPANG TIGA NI !! BAII.” Lyn menamatkan panggilan.

“KAU MEMANG TAKGUNA KAN LYN”

———————————————

* petang itu di rumah Sofia *

“boleh tahan mewah gak rumah si Sofia ni” kata Damia kagum.

“ ha itulah kalah rumah uncle aku ” jawab Lyn selamba.

“ha dah datang pun vvip kita! ” tegur Sofia.

“untung kita datang. dapat jadi vvip .” gelak Lyn. 

“hahahha eh Damia. WOW la penampilan kau sekarang. macam ustazah hahahha. ” Sofia mulakan perbualan.

“ hahahha dah 5tahun tak jumpa. terus transform gitchu. ” sengih Damia .

“ hahahah eh jemput makan . banyak makanan ha.  spaghetti pun ada. orang tu kan tak boleh behave kalau ada spaghetti..” sakat Sofia.

“ hahahah ingat lagi kau eh. ” balas Damia malu.

* setelah dipelawa, Damia dan Lyn mengorak langkah ke meja makanan disediakan*

“bismillahirrohmanirrohim..” Damia memulakan cedokkan pertamanya.

“ ok done ! ” jerit Lyn.

“sikitnye kau makan sia.” ternganga Damia .

“ aku nak diet. dah gemokk ” balas Lyn dengan muka mengada.

“ eh kau tu berat baru 50. aku ni dah 55 . kalau kau yang 50 tu gemok, habis aku yang 55 ni apa? montel? ” cebik Damia.

“ sukati la werk ” Lyn berlalu pergi meninggalkan Damia.

* dalam Damia menuju ke tempat duduknya, dia telah dilanggar oleh seorang lelaki. *

“ WEIII !! APA SIA HABIS TUDUNG AKU!!!  ” tengking Mia. 

“ HOI KAU MEMANG SAJA CARI PASAL KAN ?! KAU JANGAN INGAT KAU BOLEH LARI DARI TANGGUNGJAWAB ! PUSING LA NAK TENGOK JUGAK MUKA ORANG TAKTAU MALU NI ! ”

“ups, sengaja. ” jawab lelaki tadi.

“HA KAU SAJA KAN NAK KENAKAN AKU?!  KAU TENGOK APA KAU DAH BUAT! KOTOR LA! BAIK KAU TANGGUNGJAWAB CEPAT SEBELUM KAU PULAK YANG MERASA ! ” ugut Damia.

“sikit je kot. balik kau basuh ah.  ”

“NI AKU TAKLEH NI. KAU NAK SANGAT KAN HA NAH AMBIK!!  ” air lemon disimbah ke baju lelaki tersebut.

“ups, kesiannya dia, baju dia dah kotor...sorry..sengaja”

“ APE KAU --! BLAH AH!! EH KAU DENGAR SINI!  KAU DENGAN AKU TAK HABIS LAGI!  ” ujar lelaki tersebut sambil menunjukkan jari telunjuknya ke muka Damia.

“pikir kesah? ” Damia menggulingkan mata.

*****




KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now