19

264 25 0
                                    

terlampau sayang sehingga tidak termampu untuk mengetepikan.

terasa seakan diri ini teraniaya. mengapa perlu terdesak menjalang untuk kelihatan halal lagi romantik sedang racun dosa mula menyuntik?

tidak penatkah menagih cinta manusia yang pada akhirnya sedikit pun tidak hamakkan kasih engkau? jikalau sememangnya sudah berjodoh, tidaklah berguna juga andai telah dikotori oleh puing-puing maksiat . sekadar cuit sedikit-sedikit, terancam pula dengan lebihnya daripada sekelumit. terus membiarkan diri berganjak ketika di hujung sudut sehingga tidak lagi bertumit.

DIARY | — 231019 —

——————————————————————

“kenapa kau nampak macam tak bermaya? ” tegur Rafif apabila melihat Mia termenung dicafeteria.

“dey semangat la sikit ! 2 minggu lagi convo sia!  ” Rafif menampar bahu Mia. melawak kasar yang sudah dianggap biasa baginya.

“tolong jangan dekat dengan aku. ” semenjak kes dua hari lepas, Mia mula berjaga - jaga dengan lelaki. dia mula menganggap lelaki semuanya sama. manusia bernafsu binatang.

“pebenda dia ni? tak pernah - pernah macam ni. mesti ada something tak kena ” ujar Rafif dalam hatinya.

**

Rayyan menunggu Mia pulang dari kuliahnya. dia ingin menjelaskan segalanya kepada Mia.

“oh kau la sebab Mia dah taknak dekat dengan mana - mana lelaki? terasa diri terancam? ” Rafif menyapa Rayyan dihadapan pagar Universiti. ya dia sudah mengetahui serba sedikit mengenai Rayyan. dan dia juga tahu yang Mia pernah menyukai Rayyan namun ditolak.

“kau kenapa? kenapa perlu kesah ? kau tak ada kaitan dengan aku dan dia. ” tiba masanya dia berhadapan dengan musuhnya.

“ ada. i am her future husband. stop writing on someone's pages. mind your own ink. ” Rafif meninggalkan Rayyan. 

“but well, kalau aku nak kacau jugak? aku rasa ianya persaingan yang sihat. isn't it? ” Rayyan belum berputus asa.

Rafif mengenggam buku limanya.

“okay. may the best man win.  ”

***

KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now