15

291 18 0
                                    

“kau pergi mana semalam?  ” tanya Rayyan.

“tak pergi mana - mana pun. ” anak jati Kedah ni memang taknak kantoi.

“dah pandai menipu aku sekarang. ”

“maksud kau? ” Mia menelan air liurnya.

“kalau kau tak suka keluar dengan aku, bagitau. ”

“ni mesti si Lyn ni bagitau. aishh ” omel Mia dalam hati.

“tak. Rayyan, please dengar dulu. ”

Rayyan mendiamkan diri.

“sorry tipu kau. aku keluar dengan Rafif semalam pun sebab last day . lepasni aku dah tak keluar dah dengan dia. ” Mia menjelaskan semuanya dengan teliti.

“sape Rafif tu? kenapa tiba - tiba nak ajak kau keluar bagai? ” ketatnya muka si Rayyan time ni.

“biasala tu. nak kenal - kenal . ” Mia tidak mengesyaki apa - apa pun.

“nak kenal - kenal perluke sampai ajak keluar? ” Rayyan mendengus.

“biarla kat dia. kau jeles eh?” sakat Mia.

“ha aku jeles. puas? ”

bapak direct Rayyan ni.

“upss HAHHAHA LAWAK SIA  ” Mia menampar - nampar pehanya.

“lawak ke? ” garang muka mamat ni.

“tak lawak tak lawak. ”

“kau kata ni last kan. sekali lagi aku tengok kau jumpa dia siap kau. ” entah kenapa Rayyan mula rasa kurang senang dengan kehadiran Rafif .

“ha pehal kau tanya aku free ke tak semalam?” Mia membuka topik baru.

“takde pape. ” pulak dah. 

“hello? kau ni betul ke tak? ”

“yela takde ape. ”

“kenapa kau taknak jawab eh bila aku tanya ? aku tanya kau kerja apa kau tak jawab. eh kau ni ada sembunyikan sesuatu ke dari aku? ” tanya Mia lagi.

“dah aku kata takde. takde ah. asal kau nak tuduh aku sembunyikan sesuatu dari kau pulak? ” giliran Rayyan yang naik lemak.

“woo leklek. pehal kau nak marah aku pulak ni? ”

“dah kau yang cari pasal. dah ah. ingat, sekali lagi aku tengok kau keluar dengan Rafif tu kau tahula. ”  Rayyan meninggalkan Mia.

“ jumpa aku sebab nak bagi warning tu je? dia ingat dia sape nak halang aku. ” Mia membuat muka meluat.

***

“so apa rancangan kau lepasni? ” soal Linda.

“awal lagi. pelan - pelan dulu. ” senyum Kirin menampakkan kelicikkannya.

“ kau yakinke rancangan kau akan berhasil? ”

“belum cuba belum tahu. ” Kirin menggalas beg tangannya dan berlalu pergi meninggalkan Linda.

**

KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now