“aku tak faham. aku tak sukakan dia tapi kenapa hatiku seakan dihiris - hiris? ” Mia terus menangis tanpa henti.
“Mia, dahla. kau percaya ke semua tu? ” Lyn mengusap belakang badan kawannya.
“habis kau nak cakap semua ni prank? palsu? semua yang berlaku ni palsu? ”
“tak. kenapa kau sedih sangat? jangan - jangan kau suka dekat Rayyan balik . ”
“aku taktahu. ” suka macam tak suka Mia. ni .
“Rayyan tu baik. Amirul selalu cerita pasal dia kat aku. aku tak percaya dia buat macam tu. and, dia pun tak sukakan Kirin. Kirin yang nak sangat kat dia. ” dengan teliti Lyn menjelaskan satu - persatu.
“Kirin yang nak dekat dia? ” sel - sel otak Mia mula berhubung.
Lyn mengangguk.
“THAT'S IT! NI MESTI KERJA KIRIN DOH AKU DAH SYAK DAH! HARITU DIA NAK BUNUH AKU TAPI TAK JADI SO SEKARANG DIA NAK ATTACK RAYYAN PULAK! ” akalnya muka bertindak kalini.
“astaghfirullah kenapa aku bodoh sangat pergi percaya semua ni . ” kata Mia.
“kau terlalu ikutkan emosi. buat masa sekarang ni kita tak ada bukti . sekarang aku nak kau mintak maaf dekat Rayyan and bantu dia cari bukti. kalau korang lambat, perkahwinan tu akan segera dijalankan. ” balas Lyn.
Mia mengangguk laju. iphonenya dicapai . dengan segera dia mesej Rayyan tanpa perlu menunggu lama dan mengajaknya untuk berjumpa.
***
“kita kena cari cara macam mana nak dapatkan bukti yang Kirin betul - betul bersalah dalam hal ni. ” Mia benar - benar imgin menolong Rayyan keluar dari situasi yang dialaminya sekarang.
“macam mana? ” soal Rayyan.
“takkan rumah besar macamtu tak ada cctv? ” otak Mia ni makin lama makin berkembang.
“eh betul gak tu. sahih rumah dia ada cctv do. ”
“ha bagusla tu! kita boleh tengok cctv tu. mana tau memang dia yang nak aniaya kau. ” jerit Damia beriya.
“aku harap macamtulah. aku memang tak buat weh sumpah. ” Rayyan meyakinkan Damia.
“ye aku percaya. ” Mia tersenyum.
“ Ya Allah bantulah aku hambamu yang sedang teraniaya ini Ya Allah. ” doa Rayyan dalam hatinya.
kereta honda milik Rayyan memecut laju ke rumah Kirin.
***
pintu utama condominium yang gah itu diketuk.
“apa kau nak? dah tak sabar nak menikah dengan anak orang yang kau dah rosakkan ? ” Datin Maria
“sebelum aunty nak salahkan saya, lebih baik makcik cek dulu masalah anak makcik. ”
“kami nak tengok rakaman cctv yg ada dekat rumah ni sepanjang malam tu. ”
“asal? nak salahkan anak aku pulak? kau takde bukti nak salahkan anak aku. ”
“dan aunty pun tak ada bukti nak salahkan saya kan?”
“ada apa ni ma? ” tegur Kirin yang baru sampai.
“ni diorang nak tengok rakaman cctv malam tu. ”
“aduh why so stupid Kirin?kenapa kau boleh lupa yang rumah ni ada cctv..mampus aku...” kata Kirin dalam hatinya.
“why? ma tak percayakan Kirin ke? ” soalnya.
“biarkan diorang. mama percaya Kirin. ”
Kirin menelan air liurnya.
***
“Allah tidak suka kepada perkataan-perkataan buruk yang dikatakan dengan berterus terang (untuk mendedahkan kejahatan orang), kecuali oleh orang yang dianiayakan. Dan (ingatlah) Allah sentiasa Mendengar, lagi Maha Mengetahui. ”— surah An Nisaa' ayat 148
doa orang yang teraniaya termasuk dalam golongan doa yang pasti dikabulkan Allah. maka, apa saja doa yang mereka panjatkan sama ada bermaksud baik atau sebaliknya tetap akan dimakbulkan.
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Storie d'amore" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...