21

249 26 0
                                    

*mereka memberikan fokus kepada rakaman cctv yang dipaparkan*

pada pukul 10.25 - rakaman cctv menunjukkan Kirin cuba memapah seorang lelaki masuk ke biliknya. selepas itu pintu biliknya dikunci.

" HA TU AKU ! AKU DAH CAKAP AKU TAK BERSALAH! PEREMPUAN NI YANG SALAH! " jerit Rayyan.

Kirin mula cemas.

" Rin...sanggup kamu buat mama macam ni? " terasa seakan perasaan Rayyan ketika dituduh memperkosa anak dara orang. Datin Maria berlari menuju ke biliknya.

"maaa! " Kirin mengejar mamanya.

"Alhamdulillah kita dah berjaya buktikan Kirin yang bersalah. " Rayyan dan Damia tersenyum puas.

***

"Rayyan, aunty mintak maaf sebab tuduh kamu bukan - bukan. maafkan aunty.." Datin Maria tertunduk sayu dihadapan orang yang pernah difitnahnya.

"it's okay it's alright aunty. lagipun Kirin pun dah nak pindah kan? " balas Rayyan.

"ye. sepatutnya minggu depan. tapi aunty dah tak tahan dengan perangai dia. so aunty dah setkan flight dia harini. " jawab Datin Maria.

"bagusla tu. lagipun dekat sana dia boleh behave sikit. " ujar Rayyan cuba untuk melawak .

"harapnya macam tulah. " Datin Maria menghembus nafas berat.

"kamu dengan Damia tu ada apa - apa ke? " mulalah episod sakat menyakat.

"eh mana ade. " Rayyan tersipu malu.

"kalau ada ape - ape, cepat - cepat la. tak sabar Datin nak merasa nasi minyak . "

amboi Datin Maria ni. dari watak serius dah jadi watak penyakat pulak.

"insyaAllah..." greenlight ke ni Rayyan?

sementara itu, Kirin sudah mendengar semua perbualan mereka dari jauh.

"takpe. kalau Rayyan tak jadi milik aku, sesiapa pun takkan boleh jadi milik dia. "

***

"pa, Rayyan dah ambik keputusan. Rayyan nak kahwin dengan Mia."

"apa Rayyan cakap ni? Rayyan dah lupa ke? " Dato Khairuddin cuba menghalang Rayyan .

"dahla pa. sampai bila? arwah dah pergi dah pun. Rayyan dah taknak hambakan diri untuk mama. " Rayyan tetap teguh dengan pendiriannya.

"see? betina tu sekali lagi basuh otak kau Rayyan. " kata Datin Ruhailah , mama Rayyan .

"stop calling her betina !! don't you dare called her like that! " tengking Rayyan.

"sebab dia kau sanggup derhaka dengan mama. "

"this is not derhaka ma ! i'm trying to enjoy my life! and you always forcing me to do what i don't want to do! " Rayyan mula memberontak.

"kalau mama nak Rayyan ikut cakap mama, kenapa mama tak pernah ikut cakap Rayyan? mama tak pernah hormat keputusan Rayyan. " tambahnya lagi.

"tak kesah la mama dengan papa setuju ke tak. Rayyan tetap akan menikah dengan dia. keep my words. "

***

KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now