"sampai bila? "
"Rayyan, papa tahu. tapi, tolongla. dengar cakap mama. "
"tapi Rayyan tak cintakan Kirin pa! "
"ye papa tahu. cuma, kamu nak ke mama kamu kena strok lagi hanya disebabkan Mia lagi? "
"dahla pa. Rayyan pernah ikut kehendak mama dulu. kalau mama nak Rayyan ikut kehendak dia lagi , maaf. Rayyan tak boleh. "
"cukupla pa. Rayyan patutnya terima Mia dari dulu. disebabkan janji bodoh mama tu Rayyan terpaksa reject dia. terpaksa bersama dengan orang yang Rayyan tak pernah cinta! " tambahnya lagi sebelum berlalu pergi.
****
Mia. emm kau free tak malam ni? " tegur Rafif.
"emm kau nak ajak aku pergi mana? "
"kita pergi makan nak? " first time Rafif ni ajak perempuan keluar makan.
"eh jap. sejak bila kau mula nak baik - baik dengan aku? " soal Mia pelik.
"buat jahat salah buat baik pun salah. tah ape masalah kau ni. " Rayyan mencekak pinggangnya.
"ish yela. aku free. tapi ni last day aku keluar dengan kau tau. aku taknak perkara yang sama berlaku lagi. harap kau faham.."
"ye aku faham. tunggu tau malamni ! lepas isyak eh . bye!! "
" beres!! "
dirumah sewa Damia
Rayyan 💛 - kau free tak malam ni?
tak kot... aku banyak keje . -
---------------------------------------------------------
Mia meletakkan telefonnya ditepi sofa.
"sorry Rayyan. aku terpaksa tipu kau. lagipun ni last day aku keluar dengan Rafif..." kata Mia dalam hati.
jarum jam tepat menunjukkan pada pukul 9 malam .
"kau nak keluar lagi dengan dia? " tanya Lyn. dia seakan kurang senang dengan tindakan Mia."last la. lagipun dia bukan bawak aku pergi U pun. pergi makan. selamat kot..." Mia cuba meyakinkan sahabatnya.
"kau ni tak serik - serik eh? " Lyn meletakkan keropok mamee diatas meja.
"haih. aku lapar kau tau tak. dah alang - alang dia offer apa lagi? kasi on ar . dah ah. bye. kunci rumah. duduk elok - elok. byee!! " selesai mengikat tali kasut, Mia menuju ke kereta honda civic milik Rafif yang dah lama menunggu.
"hm yelah. take care! " walaupun berat, Lyn ringankan jugak.
**
Rafif dan Mia tiba di restoran.
"weh cantiknya restoran ni. " ujar Mia kagum dengan dekorasi, daun - daun menjalar diaplikasikan sebagai 'bumbung ' depan restoran ini. tatariasnya memang kena dengan Mia.
"cantik macam kau. "
peh direct gila laki ni.
setelah makanan siap dihidang, Mia terus makan makanan yang diordernya.
"bismillahirrahmanirrahim. " Mia memulakan suapan pertamanya .
"sedapnya! " teriak Mia.
Rafif hanya memandang Mia.
"ye ke sedap? "
giliran Rafif pula untuk merasa.
"hm bolehla " kata Rafif sambil mengunyah.
"kan aku dah kata sedap. " muka Mia bangga.
selepas suapan ketiganya, muka Rafif tiba - tiba kemerah - merahan. lengannya seakan baru lepas digigit nyamuk.
"bang sini jap! " teriak Rafif memanggil waitress yang berada di meja makan. curi tulang beliau ni.
"abang letak kacang eh dalam ni? " soal Rayyan. dia seperti mengetahui sebab kenapa badannya seakan baru lepas digigit nyamuk .
"ha..aah . yela tu bahan penting tu! " tergagap - gagap bang waitress ni.
"weh kau allergic kacang ke sia? " Mia terkejut melihat muka Rafif penuh dengan biji.
Rafif menganggukkan kepalanya.
"kenapa kau tak bagitau kau tak boleh makan kacang! " muka Mia jelas menunjukkan yang dia risau melihat keadaan Rafif sekarang.
"aku lupa siaa. "
"habistu macam mana ni?" Mia mengetip bibirnya.
"bawak aku gi klinik ah! "
"gila ke? aku mana reti drive ! "
"call Haikal. "
"sape dia tu?"
"takyah banyak tanya ah! call cepat! "
dengan laju Mia mencari nama Haikal di kenalan dan terus menelefonnya.
setibanya Haikal di restoran tersebut dia memapah Rayyan masuk kedalam keretanya.
**
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Romance" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...