petang itu, Mia tiba di rumah sewanya. dia kelihatan tidak bermaya. tidak terjaga.
“apa yang jadi? ” soal Lyn ingin tahu.
“aku tumpang Rafif naik kereta dia tadi. sebab skuter aku tengah kat kedai. sampai je kat U, dorang panggil aku murahan. ” air matanya mula bergenang.
“Mia, aku rasa lebih baik kau jangan dekat dengan Rafif tu. kau tahu kan dia banyak fans. aku taknak fans dia apa - apa kan kau. dahla ada fans pun jenis taksub. ”
Mia hanya tersenyum lemah.
“betulke mak aku mati sebab aku?” Mia menundukkan kepalanya.
“tak. mak kau pergi sebab Tuhan lebih sayangkan mak kau. kau tak salah.
abaikan apa yang diorang kata. okay?”Mia hanya mampu mengangguk kecil.
***
telefon Mia berbunyi menandakan ada notification yang masuk.
————————————————————
Rayyan 💛— HOI!
— aku dengar kau kena ejek?kau nak ape? —
Rayyan 💛 — takde ah. kalau aku dapat budak yang ejek kau tu memang aku bantai dia cukup - cukup.
— kau okay ke tak ni?
aku okay je. takde apelah. —
Rayyan 💛— srs? kalau kau perlukan ape -
ape bagitau aku eh.
— kau buat ape tu?tak. kau yang buat ape? kenapa kau tak — pernah bagitau aku apa yang kau buat?
kau tak study. habis kau buat apa je?Rayyan 💛 — halah. ada ah. kau takperlu tahu pasal aku. aku je perlu tahu pasal kau. dah. gi tidur. goodnight. sleep tight. bye!
————————————————————
“pelik...” Mia mula mencurigai sesuatu. pasti ada yang Rayyan sembunyikan dari pengetahuannya.
***
skuter milik Damia sudahpun siap dibaiki. seperti biasa, dia hadir ke U menaiki skuter pinknya.
waktu pulang
“Rafif, tunggu! ” jeritan Mawar kedengaran dari kafeteria .
“ha nak apa? ” soal Rafif tergesa - gesa mencapai pintu keretanya.
“em boleh aku tumpang kau balik? ”
“sorry. sorang je perempuan yang boleh naik kereta aku.”
“sape?” soal Mawar dingin.
“Damia. “
“perempuan tu lagi. apa hubungan kau dengan dia hah?” Mawar mula hilang kawalan.
“takde ape. yang pasti, hubungan yang lebih dari kawan. ” melangit angan - angan si Rafif ni.
“tapi aku sukakan kau! ” mata Mawar mula berkaca.
“jadi? aku perlu sukakan orang yang aku tak suka?” Rafif benar - benar tidak berasa bersalah dengan Mawar.
“Rafif, aku dah lama sukakan kau. sejak sekolah lagi! kenapa kau tak pernah notice aku? ” air matanya mula mengalir dipipi.
“dahlah. aku tak sukakan kau. dan takkan pernah sukakan kau. harap kau tak ganggu hidup aku lepasni. maaf. ” Rayyan memandu keretanya keluar dari perkarangan Universiti.
* Mia hanya memandang situasi itu dari jauh. *
***
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Romance" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...