“ mamat mane pulak? ” soal Lyn.
“ish nanti ah aku cite. dah lambat dah ni! ” Mia memakai kasut sarung miliknya dengan tergesa - gesa.
“Assalammualaikum ke apa ke takde? ”
“takde. ”
“oh ye. aku baru tau. selain dari acah - acah laki, garang, kelam - kabut, kau ni takde adab jugak kan? ”
“HA ASSALAMMUALAIKUM! puas? ”
“ha macamtula. ” Rayyan tersenyum puas.
“weh, kereta ni kau punya ke bapak kau punya? ” Mia kelihatan jakun apabila melihat betapa mewahnya kereta honda civic milik Rafif.
“aku punya ah. ” jawab Rayyan.
“perghw mantul! ” Mia begitu teruja dapat melabuhkan punggungnya di seat kereta mewah itu.
Rayyan hanya menggelengkan kepalanya.
*setibanya mereka di Universiti, ramai yang terlopong melihat Mia keluar daripada kereta Rafif. *
“OWW GOD TAKKAN SI RAFIF DAH COUPLE DENGAN DAMIA TU KOT?!”
“harap tudung labuh. murahan. ”
“orang miskin nak merasa naik honda be like; ”
apabila mendengarkan tomahan tersebut, Mia terus berlari menuju ke tandas.
“apa salah aku? ” Mia melihat dirinya yang dipantulkan oleh cermin.
“salah kau sebab rapat dengan Rafif . kau tau kan dia banyak fans? kau ingat fans dia akan biarkan kau bahagia? ” Mawar mencelah.
yes, Mawar. dia sudah lama meminati Rafif dalam diam. sudah banyak effort yang dia tunjukkan. namun dirinya masih tetap diketepikan.
“eh kau dengar sini. kau tu hanya bernasib baik boleh study kat sini. kau ingat semua orang suka dekat kau? kau ingat kau boleh hidup bahagia sementara orang lain menderita? eh sedarla Damia. mak kau mati pun sebab kau. sekarang kau nak rampas hak orang lain pulak? kau memang suka tengok orang menderita eh? dasar sampah. ” Mawar menolak kepala Damia lalu berlalu pergi.
“Mawar. mengapa kau tidak dapat berkelakuan seperti namamu? sepatutnya hatimu lebih mulia. dulu, kau tidak seperti ini. mengapa kau berubah? berubah 360° !”
“ya. manusia boleh berubah. barangkali kerana cinta yang kau gilakan. kau tidak ubah seperti aku dulu. malah lebih teruk. lemah kerana cinta. ”
****
Mawar. dia pernah menjadi sahabat karibku. dia mengetahui segalanya tentang aku. keluarga aku, masa lalu aku. sungguh, diriku kelihatan begitu hina.
masa berlalu dengan begitu pantas. sedangkan Lyn. Lyn pernah menjadi musuhku. Tuhan maha mengetahui. Lyn menjadi sahabat baikku. walaupun tidak seagama, dia memahamiku jauh lebih baik dari yang seagama denganku.
***
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Romance" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...