28

239 18 0
                                    

10:15 a.m  — UNITED KINGDOM —

tepat pukul 10.15 minit pagi, Mia tiba di uk dengan selamat. setelah memastikan semua barang - barangnya sudah diambil, Mia keluar dari flight dalam keadaan mamai.

“pagi - pagi ni pekena hot coffee nikmat bak-ang ”  Mia memasuki cafe pertama yang dilihatnya  di UK.

sesudah memesan satu cup hot coffee , Mia menyusun langkah menuju pintu keluar cafe tersebut.

belum sempat Mia menghabiskan langkahnya, dia terlebih dahulu dilanggar dan air coffeenya tadi tertumpah terkena baju putih miliknya.

“WHAT THE -- HELLO?”

“ups sorry. ” balas lelaki itu. langsung tidak ada rasa bersalah.

“ SORRY JE?!!! ha terkeluar dah Melayu Mia ni.

apa kau buat ni Mia. orang sini mana faham Melayu.

“ I MEAN ‘ SORRY? ’ ” matanya terbuntang luas.

“aku dah mintak maaf kan? ” lelaki kat UK ni memang tidak mahu mengaku kalah.

“OHHH MALAYSIA!!”

“whatever ” lelaki dengan hoodie kelabu itu berlalu pergi. malas melayan. 

“AKU INGAT AKU JE ORANG MALAYSIA YANG BODOE KAT UK NI. RUPANYA ADA YANG LAGI BODOE. ” jerit Mia. maklumla orang sini bukannya faham melayu. bantai jela.

Mia mengejar lelaki tersebut. dah gila agaknya. pantang betul orang tumpahkan air dekat baju dia. dahla first day in UK. dah ada orang spoil pulak.

silap besar la kau main - main dengan Damia ni.

“HELLO KAU PUSING SINI!!  ” Mia menyentuh belakang bahu lelaki tadi.

“kau kat UK je. jangan lupa halal dan haram.  ” katanya. masih belum mau menunjukkan mukanya.

“pebende kau? berlapik kan? ”

“PUSING AH AKU NAK TENGOK JUGAK MUKA ORANG TAKTAHU MALU NI MACAM MANA!!! ”

ayat Damia kalini mampu membuatkan lelaki tersebut menunjukkan mukanya.

Mia terkaku. muka ini. tak tumpah macam orang yang sangat dikenalinya.

“so wtf? ”

“Rayyan kau ke ni? ” Mia memandang tepat ke arah wajah lelaki tersebut.

“who's Rayyan? ”

“kau jangan memain. aku tampaq satgi. ”

“woo chill man. ye aku tumpahkan air tapi aku bukan Rayyan.  kau salah orang ni. ”

“tak. tak mungkin. muka kau sejibik macam Rayyan. ” kalini dia tak salah. segalanya seakan - akan sama.

“kat dunia ni ada 7 orang muka sama macam kita. takyahla expect aku la Rayyan tu. ”

“tapi perwatakkan kau pun sama...” ada sesuatu yang tak kena. ya perasaan ini yang berada di kotak pemikiran Mia saat ini.

“okay...dah sah - sah gila minah ni. ” sumpah malas layan. akhirnya dia pergi meninggalkan Mia diselimuti tanda - tanya.

Mia keliru. apa benar yang dikatakan oleh lelaki yang belum diketahui namanya itu. Mia dah gila? atau sebab terlalu rindu arwah?

***

KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now