***
“soo Rayyan dah balik? ”
“dah. 3hari lepas. ” jawab Kirin ringkas.
“kau tak jumpa dia ke? ” Linda bertanya lagi.
“ tulah. aku ingat nak jumpa dia minggu ni. ”
“asal dia join reunion yang takde kaitan dengan dia?” lagi Linda lagi.
“tah dia. aku syakla kan. dia cari minah yang pernah syok kat dia dulu. ” Kirin menongkat dagunya.
“sape?”
“Damia. tak silap aku tula nama dia. ”
“kenapa? kau jeles ke?” bertalu - talu soalan ditujukan kepada Kirin .
“hello? tak kuasa aku jeleskan minah tu. dia yang terhegeh - hegeh kat Rayyan tau. Rayyan tak layan pun dia. Rayyan syok kat aku. ” muka riaknya jelas kelihatan.
“eh jangan cakap camtu. mana la nak tau, tetiba si Rayyan tu tersyok kat Damia tu. menyesal tak sudah kau. ”
“whateva. once Rayyan dengan aku, selamanya dengan aku. ” senyum licik terukir dibibirnya.
***
“kau tak baca lagi kan surat yang aku bagi time last day reunion tu?” soal Rayyan.
“eh haahla. sumpah aku lupa. ” Mia menepuk dahinya.
“takyah baca sekarang. ” Rayyan seperti menyembunyikan sesuatu.
“habis kau nak aku baca bila? ” Mia inginkan kepastian.
“baca bila aku suruh baca. ”
“taknak. aku nak baca jugak! ” keras kepala Mia ni.
“boleh tak jangan degil? ” nada Rayyan berubah. terserlahlah ketegasannya.
“ ish yelah. tah apa yang dia tulis. sampai nak dirahsiakan sangat. ” omel Mia sendirian.
“bila class kau start ?” Rayyan menukar topik.
“next week. ” jawab Mia ringkas.
“ha cun. lusa aku nak perkenalkan kau dengan Amirul. kawan baik aku tu. aku nak kau bawak lyn. ” arah Rayyan.
“ohh okay! ” Mia menunjukkan tanda okay menggunakan jarinya.
***
“kau buat - buat tak kenal je. ” bisik Rayyan kepada sahabatnya, Amirul.
“beres bos. ” Amirul ni memang jenis patuh arahan.
“ Damia, Lyn, ni la Amirul. Amirul, ni Damia and yang sebelah tu Lyn. ” Rayyan memperkenalkan mereka semua.
“ohh ni la Damia yang Rayyan selalu cerita tu. ” ayat random dari Amirul.
“selalu cerita? cerita apa je?” tanya Mia ingin tahu.
“adela...” sama dengan Rayyan. jenis suka membiarkan orang diselimuti tanda tanya.
* sesi suai kenal antara mereka mula berjalan *
“hai. excuse me?”
****
“sejak bila kau balik NewYork ni? ” tanya Amirul.
“well, terkejut ke? takdelah. aku saja je balik awal. nak tengok apa yang dah terjadi dekat my future husband..” Kirin memandang Rayyan.
yang lain cuma mendengarkan perbualan mereka.
“future husband? ew geli sia” ujar Mia dalam hati.
“so, who is this? ” jari Kirin menunjuk kearah Mia.
“ oh ni Mia. yang sekolah dengan kita dulu. lain kelas je. ”
“oh ye. Mia yang taktahu malu tu kan? yang terkejar kejar orang yang tak sukakan dia tu. ohh i see. ”
“tu pulak? ” Kirin bertanya soal Lyn.
“oh tu Lyn. kawan Mia. ”
kata - kata yang dilontarkan oleh Kirin meninggalkan kesan yang dalam pada Mia.
Mia masih mampu mengukir senyuman.
“Kirin. kau balik sekarang. ” Rayyan mula naik angin .
“why?” soal Kirin.
“kau tak dengar ke aku cakap balik sekarang?” Rayyan tidak kenal lagi apa itu sabar.
Kirin masih terkedu.
“BALIKLA! ” Rayyan menghentam meja.
* Kirin menggalas begnya dan berlalu pergi *
TAKGUNA PUNYA MIKA! DISEBABKAN MINAH MURAHAN TU KAU SANGGUP MALUKAN AKU?! KAU TUNGGU! WHAT YOU GIVE, YOU GET BACK! ”
***
“emm hai Lyn. ” Mirul menyapa Lyn.
“eh hai. ” Lyn tidak terkejut melihat Amirul yang sudah dikenalinya.
“sorang je?” Amirul mengajukan soalan yang boleh dianggap bodo.
“ada nampak orang lain ke kat sebelah aku? ” soalan bodo perlu dibalas bodo.
“haritu kat cafe kita tak sempat borak kan. ” Mirul mengambil tempat di sebelah Lyn.
“ha yelah tu ” Lyn menganggukkan kepalanya.
“ nama penuh kau ape?” Mirul memulakan langkah pertamanya dalam misi mengorat si peroblok hatinya.
“ emm perluke? ” kening kanan Lyn terangkat.
“em haha. takpela kalau taknak bagitahu. nama aku Amirul. belakang Irfan. ” Mula dah Amirul ni. gatai engko eh.
“Lyn. depan Mei. ” Lyn mula selesa.
“aku rasa ada lagi belakang? HAHAH” sakat Amirul.
“kau perlu tahu yang tu je. ” Lyn malas panjangkan topik.
“oh ye. time nak buat sijil nikah nanti baru boleh tau nama penuh eh?” sekali lagi Amirul menyakat.
“HAHAH bende kau ni. ” Lyn terhibur.
“comelnya kau gelak..kan best kalau hari - hari boleh tengok kau gelak macamni..” ujar Amirul dalam hati. terpersona agaknya.
****
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Dragoste" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...