22

254 19 0
                                    

“aku rasa aku dah jatuh cinta weh.  ” Rafif memberitahu perasaannya kepada Haikal, sepupunya yang sudah dianggap tempat bercerita .

“ok sape pulak kalini? ” tanya Haikal.

“sape pulak? kau leklok kit. ni first time aku jatuh cinta.  ” Rafif memandang ke atas.  terbayang - bayang perjalanan hidupnya sepanjang dirinya dilamun cinta .

“then apa kau nak buat? ”

“ni Rafif la. wait and see. ” Rafif menepuk - nepuk dadanya.

***

* setelah berfikir goreng - goreng,  Rafif mahu melamar Mia. suaranya di test berkali - kali . dia tidak mahu kelihatan kekok dihadapan Mia nanti. *

“Mia, i love you. ” 1st try Rafif.

“peh jambu gila. ” cubaan pertama seakan terlalu straight baginya.

“Damia Arysa binti Mohd Sufian,  sudikah kau menjadi milikku ? ” 2nd try Rafif.

“ew tak gentle man langsung.  ”

“rilek Rafif, kau kena serius. ”

“Mia, aku rasa tenang bila dengan kau. adakah ini yang dinamakan cinta? ”

“ok ni cun.  Damia, you're mine. ”  Rafif tersenyum menampakkan giginya yang tersusun rapi.

**

“aku nak bagitau something ni. janji tak marah? ” tanya Rayyan kepada Mia.

“ha ape? ” balas Mia.

“janji tak marah? ”  ketaq pulak Rayyan ni.

“ish cepat ah bagitau. lambat ah kau ni. dahla ajak orang jumpa tiba - tiba. kau ingat aku takde kerja ke nak buat? balik ah camni .” Mia berjalan laju seperti budak  kecik merajuk tak dapat beli mainan.

“Miaaaa!! aku syok kat kau !  ” jerit Rayyan.

kaki yang dari tadi mengorak langkah kini terhenti dari terus melangkah. Mia terkejut. dirinya seakan hilang arah.
pipinya merah. entah apa yang dia rasakan saat ini. mungkinkah ini yang dinamakan cinta? sukar ditakrifkan namun masih boleh dirasa? ya benar inilah cinta yang manusia tidak mampu menjelaskannya. perasaan yang hadir tanpa diundang. yang merasainya pasti terasa seperti diawang - awangan.

“kau main - main kan? ” soal Mia laju.

“kau rasa?  ” kening Rayyan terangkat dengan sendirinya.

“ye ! aku rasa kau main - main!  ” Mia menyilang tangannya.

“Mia,  aku tak main - main. aku sukakan kau. dari dulu. tapi aku terpaksa bersama dengan Kirin sebab mak aku yang nak. kau ingat dalam masa 5tahun tu aku tak cari kau? aku hanya mampu perhatikan kau dari jauh  . menunggu saatnya benci kau terhadap aku kian luntur. ye salah aku sebab muncul dalam hidup kau sekali lagi. jujurla, kau masih sukakan aku ke ?  ” Rayyan memandang Mia dengan penuh harapan.

“ye. ” jawab Mia. sepatah perkataan yang mampu membuatkan Rayyan terloncat kegembiraan.

“thankyou Mia. dari awal lagi aku yakin kau masih sukakan Rayyan. ”

“tu pun sebab dia datang balik. kalau tak memang aku dah lupakan dia. Rayyan? maybe dah tak wujud dalam kamus hidup aku. ”

“yass!! DAMIA SYOK KAT AKU WEHHH AWWW!! ” dia tidak pernah merasa gembira seperti ini . dia tidak bertepuk sebelah tangan.

***

“mustahil untuk aku melupakan dia. dia yang mengajarku apa erti bahagia. pengakuan tadi, datangnya dari hati. yang aku sendiri tidak mampu mengungkapi. ya, cinta. mampu membuat manusia menjadi gila !  ”

KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]Where stories live. Discover now