keesokkan harinya,
PIN PIN!!
"datang dah mamat ni." siapa lagi yang memekik kat luar kalau bukan lelaki yang nak sangat ajak si Mia ni keluar.
PIN PIN!!!
"KEJAPLAH KAU TAK RETI SABAR KE?!"
PIN PIN PIN!!!!
"KAU NAMPAK KASUT NI?" Mia menunjukkan kasut sarung miliknya.
"hehe leklek " tau takut.
Mia masuk kedalam kereta.
"garang sangat kau ni. " Rayyan mulakan perbualan.
"tu baru sikit." balas Mia tanpa perasaan.
"sikit? uish sherem" Rayyan memulakan pemanduannya.
"mana kau nak bawak aku ni? " Mia mengubah topik perbualan.
"kau tengok jela nanti. " suka sangat si Rayyan ni biarkan orang dihantui tanda tanya.
*mereka tiba di tempat yang dituju. *
"ni? " Mia melihat ke arah titi yang pernah menjadi tempat bersejarah dalam hidupnya.
"haah.. kau ingat tempat ni? " Rayyan menginginkan kepastian.
Mia tersengih.
"titi ni. tempat aku kena reject dengan kau kan ? "
"pergh. kau kata kau dah lupakan aku. tu kau ingat je. ha tipu ! dosa! "
"ye. memang aku dah lupakan kau. tapi memori dengan kau, tidak . " balas Mia sambil menundukkan mukanya.
"Rayyan yang dulu banyak sakitkan hati kau kan?"
"Rayyan yang sekarang pun. "
"kau ni memang tak boleh ke kalau tak menyentapkan aku? " bentak Rayyan.
"dah kau yang cepat sentap ha ambik ah. "
"ey mulut kau ni memang sama dengan Mia dulu. " Rayyan menggelengkan kepala. penat melayan kerenah Mia ni.
"kau ni kan. pehal tetiba cari aku? dulu kau yang reject aku. " soal Mia
"salahke? " persoalan dibalas persoalan.
" haah salah! dah reject tu blah ah. perluke kau munculkan diri balik? "
respon tersebut dianggap menjengkelkan pada Mia.
"kau nak tahu tak? sepanjang kau pergi, aku rasa kosong. kalau tak, hari2 kau buat makanan dekat aku. spaghetti kau tu. sememangnya tak sedap tapi itulah. aku rindu masakan kau weh. aku rindu nak tengok kau tryhard nak-kan perhatian aku. aku rindu semua tu. lepas kau takde, aku sedar. time kau ada aku tak pernah hargai kau. layan kau nak taknak. " Rayyan memandang tepat kearah Mia.
"rindu konon. kalau rindu pehal kau tak cari aku?" Mia menyilang tangannya.
"sape kata aku tak cari? aku cari. kau je tak pernah perasan. " Rayyan memalingkan mukanya.
"pencarian kau tak menemukan hasil. " giliran Mia memalingkan badannya daripada menghadap Rayyan.
Rayyan menghadap Mia.
"tak menemukan hasil? ni kau depan aku ni. tak menemukan hasil lagi? " Rayyan merenung dalam mata Mia.
"ASTAPOJIM ZINA MATA! " Mia menutup matanya.
" tu kalau disertai dengan napsu. kau ingat aku berminat dengan kau ke? " kening kanannya diangkat.
" APA APA JELAH ! DENGAN MATA KAU TULAH NANTI MULA TIMBUL SYAHWAT ! " alele Mia ni. malu tapi mahu gitchu.
"haha pelik - pelik je kau ni. " Rayyan tergelak kecil melihat telatah Mia.
"dah puas dah? "
"dah! "
"amboi marah. i likee"
"EEE KAU NI KAN! " Mia menggengam penumbuknya.
"ARRGHH TOLONG ADA MINAH GARUNK NAK TUMBUK CAYEE!! " Rayyan berlari sampai ke tempat keretanya diparking.
"ehhh non jangan lari. bahaya loh kandungannya tu. " tegur seorang pekebun yang berada di sekitar tasik itu.
"TU BUKAN KANDUNGAN. TU PERUT BUNCIT! " Rayyan . bila kau boleh behave ni?
"ENTA DAH KENAPAA " Mia kalau keluar arab dia ni memang dah baran habis.
****
YOU ARE READING
KU LUPAKAN KAU DENGAN BISMILLAH [ KLKDB ] [ COMPLETE ]
Storie d'amore" engkau yang paling mahir menciptakan degupan yang belum pernah dialami jika berhadapan dengan yang lain. heart itu jantung. hati itu liver. ya, begitu lebih tepat. tampak sama tapi berbeza. saat ini aku sedang belajar mematikan kehendak dan mem...