Krenuli su od Renesme, ali ispočetka nisu ništa pričali. Kodara je bila zamišljena. U njoj je sve kuvalo jer nije znala gde je poklopac da ga podigne i skine, pa je pritisak rastao. Hodala je pored Aldena zatvorenih očiju ali držeći se uz njega i za ruke. Učinilo joj se da nije dorasla situaciji koju je zamislila. Da digne ruke od svega ili ne? To nije bilo u njenom duhu. Ona je oduvek bila pokretač svega. Zar nije ona bila ta koja je organizova tajno uskakanje devojaka u muške vreće?
Što god bi ona smislila, svi su je slušali, a toliko je godina bila mlađa od njih. Dora bila u čudu kad se ujutro probudila. U svakoj vreći je zatekla po jednu devojku, mnoge od njih u zagrljaju sa svojim bratom. Tada i jesu to bila braća. Tako se shvatalo i sa muške i sa ženske strane. A momak i devojka su kao dva magneta, ili se privlače ili se odbijaju, ne postoji neutralno. Koliko se samo izdešavalo stvari od tada. Lyra i Ogin su postali prošlost. Sandra je nova koja se odlično uklopila kao da je u grupu došla od početka. Svi su je baš iskreno voleli a i ona njih.
Na kraju je došao Alden. Kako će on biti primljen, kakva njega čeka sudbina kad se već u početku sve zakomplikovalo. A sve je ukazivalo da je dobro krenulo. Alden je već na početku dobio posao kod Nebojše. To je za Aldena bila premija, a posredno i za Kodaru koja je mogla da bira i druge načine. Druženje sa Nebojšom Aldenu može mnogo pomoći. Nije posao samo prskanje povrća. Biće u kontaktu sa važnim ljudima, pa ako se dobro pokaže vinuće se u visine. Istovremeno će ga i momci iz grupe puno lakše prihvatiti ako im Nebojša kaže da je sa Aldenom zadovoljan. Napokon će i Kodara imati momka koji radi i koji rano ustaje kao i svi drugi.
S druge strane bilo je i problema. Dora je odobrila da on pristupi grupi, to znači da će on i Kodara spavati u istoj vreći. Takav dan je davno sanjala iščekujući ga. Da spava pored voljenog. Da je on zagrli i da ona bude njegova. A onda je došla Spikeova naredba - nema spavanja i ljubljenja dole. Zašto je Spike to zabranio? Svakako nije jedini razlog bio u njenoj mladosti. Šta je Geli falilo, pa se niko nije bunio. I ne samo to, nego su joj svi muškarci čestitali na tome što je izgubila nevinost.
Grlili su je, tapšali po ramenu, čestitali Suluu, kao da su ovojili negostoljubivi planinski vrh. Geli je bilo malo neprijatno, ali se videlo i da joj je to drago, što je svi podržavaju i niko je ne osuđuje. To je sigurno pomoglo da Gela zavoli Sulua još više. A ko će čestitati njoj, Kodari? I kada? Možda ni tada. Sada za to nema teorije. Ima zabranu. Nije problem u njenom kršenju, to je bar lako, ali šta posle? Alden joj je prepričao šta mu je Dora rekla. Kodara je ispričala Aldenu šta joj je Spike rekao.
Renesmee je takođe delila njihovo mišljenje. Puno je to ljudi protiv kojih se morala boriti, a tu je i ona, da li drži do svoje reči, a ako ne, koliko je spremna da preuzme odgovornost za sve moguće posledice. Da li će završiti kao Jovanka Orleanka i biti spaljena u đavoljskoj nošnji, kako im je pričala Solarija na predavanjima? Osim predavanja iz opšte istorije Kodara nije propustila ni jedno Solarijino predavanje iz filozofije.
Tu zabranu Kodara nije shvatila kao izazov koliko će idržati poštujući zabranu već kao ispit njene intelekualne snage. I na kraju je ostao poslednji razlog. Šta ako je to Spike rekao zbog sebe? Da joj da na znanje da nisu u pitanje godine i njena zrelost, nego nešto mnogo važnije, da bi je on hteo za sebe. Da njena nevinost pripada njemu. Ali, kako je to moguće ako ima svoju ženu kojoj pravi dete. Šta će mu onda Kodara? Nije Spike muškarac koji pati od trofeja pa će mu to onda nešto značiti. Dobro je ona znala kako Spike diše i kako razmišlja, ništa on njoj nije mogao da sakrije a nije ni želeo jer nije imao razloga. Da li se on bunio kad bi ona njega dirala? Nije! Samo je brinuo da to ne primeti Waneta.
Na nekoliko pitanja Kodara nije znala odgovor. Da li ona voli Spikea? Na to nije bilo potrebno odgovarati. Da li Spike voli nju? Odgovor je da, ali je pitanje kako i koliko. Da li i koliko Spike voli Wanetu? Tu nije znala odgovor. Da li i koliko Waneta voli Spikea? Ni tu nije znala odgovor. Da li bi valjalo da to ispita? A šta bi time dobila ako sazna? Odgovor na pitanje da li Spike voli Wanetu je verovatno potvrdan, jer zašto bi on s njom bio ako je drugačije? Ista stvar ne mora da bude i sa Wanetom. Moguće da voli Spikea ali to i nije obavezno. Ona je želela da ima starijeg momka po svaku cenu. Zack ju je odbio. Gael ju je odbio.
YOU ARE READING
Solaria 2
Science FictionZemljanka odlazi na planetu Solaris, a odatle je prognana na planetu Frizum.