276. nastavak - "on"

23 2 12
                                    

-Nemam, ali znam nešto drugo. Malo pre sam rekla da intimni odnos ništa ne rešava, to je čak i neka vrsta silovanja ukoliko nije praćeno pokazivanjem ljubavi. Mislim da žena koja voli svog muškarca treba da bude uz njega, pogotovo kad je on u nekim problemima. Ona treba da mu bude oslonac i podrška, a ne teret i dodatni problem. Takođe ako može da njegove probleme i reši. Pa ako i ne može da mu bar pokaže da joj je stalo i da nije ravnodušna.

-Znam onda šta ćemo. Ostalo nam je sasvim malo vremena, hajde oblači se, idemo s njim. Ponesi sve što treba i kreni prema žičari a ja idem kod Teyle da je obavestim. Zadrži žičaru ako budem malo kasnila.

-Ne brini neće krenuti bez tebe.

Solarija se javila Teyli i rekla da idu sa Nebojšom.

-Bračni problemi? - upita je Teyla.

-Ko ih nema? Samo onaj ko nije u braku.

-Dobila sam veoma važne vesti od Admente.

-Važne kažeš? Da li je u pitanju život ljudi?

-To svakako nije.

-Onda mi ništa ne govori. Sredi sve sama kako najbolje umeš. Moglo bi se desiti da sam opet izmislila neka važne razloge kako ne bih bila sa Nebojšom, a to bi onda bila prava katastrofa. Reći ćeš mi kad se vratim.

Solarija je stigla na vreme da se ukrca u žičaru. Pozdravila se sa Wanetom i Aldenom i sela pored Mirande. Nakon vožnje žičara je stigla do poslednje tačke. Nebojša i Aleden uz pomoć Wanete su počeli da istovaraju neke kofe i balone. Solarija je upitala da li treba pomoć, nje i Mirande, ali je dobila odgovor da toga nema puno pa će oni to sami. Solarija i Miranda su sa svojim torbama zauzele mesto na plaži pored mora i tu se počele oslobađati zimske odeće, jer je u tunelu bilo prilično hladno, a pored mora veoma toplo. Slično je uradila i druga grupa, s tim što su oni bili zabavljeni kofama i njihovim sadržajem.

-Nebojša, kakav je tvoj konkretan plan u vezi ukupnog dolaska ovde? - Waneta je bila znatiželjna.

-Ništa nisam fiksirao ali je otprilike ovo. Planirao sam pola dana ili malo više da se zabavimo ovom ikrom koju smo poneli zajedno sa algama i mekušcima. Drugu polovinu dana da se odmaramo i kupamo. Na kraju dana ja bih se vratio gore. Vi ako želite možete ostati ovde još dan dva, ako vam to nešto znači. Ovo što radimo ovde je samo eksperiment, na osnovu kojeg ćemo znati šta da planiramo dalje.

-Ja bih da to odmah počnemo, jer me zanima rezultat. - Alden je bio nestrpljiv.

-Već ti je sve poznato sa kraterskog jezera. Postoje i razlike, naravno. Tamo smo imali sunčevu svetlost i hladnu vodu, a ovde imamo toplu vodu i veštačko osvetlenje. Odmrznutu ikru ćemo staviti u kaveze sa hranjivom podlogom i ostaviti u moru. Takođe, poneli smo i mrest pa ćemo i njega pustiti u kaveze sa hranom ali i sa otvorom da ribice mogu da izađu ako požele. Ribe su pamentna živa bića. Odlično pamte gde im je kuća a gde hrana. Čak su u stanju da prepoznaju svog hranioca, ako ih on redovno hrani. 

Na primer hranioc stane na jednom mestu a neki stranac na drugom, sve ribe će se okupiti oko hranioca čekajući da im baci hranu. Oko kaveza ćemo poslagati na nekoj udaljenosti i mekušce, puževe, račiće i slično. Pričvrstićemo sunđere u kojima je posejana alga, da dobijemo i biljni svet. Moja očekivanja su da će mnogo od ovoga što smo doneli uginuti ili neće uspeti, jer to nije njihovo prirodno okruženje. Ali, ako bar nešto preživi to će za mene biti ogroman uspeh, jer je tako u svakoj prirodi. Od dva miliona spermatozoida potreban je samo jedan da oplodi jajašce i eto nama novog života.

-Koliko ribama treba da narastu? - Waneta je htela opširnije informacije.

-Obično par meseci do dve godine kad su potpuno slobodne, ali u ograđenom prostoru i uz intenzivno hranjenje mnogo brže.

Solaria 2Where stories live. Discover now