274. nastavak - diskovi

19 1 9
                                    

-Nisam primetila da led igde kaplje odozgo. A kad smo se provlačili kroz planinu, led se toliko topio da je pravio prave reke koje su se spuštale ka moru.

-Zanimljivo zapažanje na koje ja nemam odgovor, jer o tome nisam ni razmišljala. Verujem da postoji logičan razlog, samo ga mi ne vidimo. Trebali smo ispitati sastav leda kad smo ga kopali oko konstrukcija, možda ima nešto u ledu što ga drži ovako stabilnim.

-Oko toplog izvora sigurno nije bio stabilan jer nam se skoro sve srušilo na glavu.

-Ja zamišljam prirodu kao živ organizam koji i nama omogućava da živimo u njemu kao neki paraziti. Nisu svi paraziti dobroćudni pa prirodu uništavaju. Meni iz glave nikako ne izlazi taj topli izvor, da na vrhu planine izvire topla voda, pa čak i hladna je čudno. Da je negde niže bilo bi normalno. Razmišljam o tvom kapljanju. Da li je led kapljao kad smo bili na morskoj plaži, tamo je bila temperatura preko dvadeset stepeni?

-Ne mogu toga da se setim, po meni sigurno nije ništa kapljalo jer bih to primetila.

-Nešto mi tu nije jasno. U školi smo učili da se led grejanjem pretvara najpre u vodu pa onda u vodenu paru.

-Misliš da se u ovom slučaju odmah pretvara u vodenu paru?

-Nemam dokaze za to.

-A gde onda ide vodena para?

-Na to je lako odgovoriti. Ide u vis. Recimo uz planinu, tu se kondenzuje i pretvara u vodu.

-Morsku ili slatku?

-Mislim da u vodenoj pari nema soli. Verovatno se so negde taloži pa je slatka voda opet nekako pokupi i odnese u more. U svakom slučaju to je cela nauka, a pogotovo na nepoznatoj planeti gde vladaju neki njeni prirodni zakoni iako su oni univerzalni, ali postoje varijante.

-Evo već smo prošli tri kilometra a pista se još produžava, ja ne bih išla dalje jer možemo ostati bez napajanja, pa ćemo morati da se vraćamo pešice po mraku.

-Važi, okreni se, - složila se Kodara.

Admenta je počela da okreće vozilo.

-Stani, - uzviknula je Kodara.

-Štaje bilo, - upita je Admenta nakon što je stala.

-Vrati se malo nazad. - Admenta ju je poslušala. - Dobro je tu. Videla sam nešto na zemlji.

Obe devojke su se baterijskim lampama približile tom mestu. Veličine pedalj i po ležala je uginula životinja. Po raspadnutosti moglo se proceniti da je uginula pre desetak do petnaest dana.

-Čudna neka životinja, nisam ovakvu još nikad videla. Podseća me na lasicu ili vidru. -Admenta je davala svoju ocenu.

-Vidru? - reagovala je Kodara, - pa to je vodena životinja, osim ako...

-...nije došla sa izvora tople vode. - završila je Admenta.

-Ali ovo mesto je prilično daleko od izvora.

-Nije od pukotine sa vrućim vazduhom.

-Ne verujem da je bila u pukotini, čak i da je ta pukotina povezan sa izvorom, - Kodara je uključila svoj misaoni aparat i stavila ga na maksimum. - Ova životinja nije ubijena, bar ne od neke veće životinje, jer se takve povrede na telu ne vide. Po mom mišljenju je uginula od gladi. Meni deluje da je uginula neposredno nakon što se zatrpao topli izvor vode.

-Nije ona mogla da živi u onoj vrućoj vodi, - Admenta je odmahivala glavom.

-Zar se mi nismo kupali u toj istoj reci samo nizvodno? Idealna temperatura, zar ne? Ona je iz nekog razloga došla do samog izvora, verovatno zbog parenja, sigurno nije zbog hrane. Kada se kupola obrušila, zatvorio joj se put za povratak. Lutala je tražeći put i hranu ali od toga ništa nije našla.

Solaria 2Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang