298. nastavak - inteligencija

13 4 2
                                    


-Zezala se ili ne, razmišljala sam o tome što si govorio. Naravno na dva nivoa, to je onaj univerzalni i moj lični. Nisam sigurna kojeg je lakše shvatiti. Tvoj stav vezan za opšti razvoj inteligencije je interesantan i do sada ga nisam nigde čula. A to je da veštačka inteligencija preuzme odgovornost za budućnost ljudi ali i za ostala humana ili živa bića širom Vaseljene. Iako sam tražila protivargumente za tvoj stav ja ih nisam našla.

I ti i ja znamo da su mnogi ljudi neprijatelji veštačke inteligencije iz kojekakvih razloga. Srećom postoje oni koji njen razvoj podržavaju. Moj lični stav u odnosu na ono što si rekao je malo komplikovaniji. Mi smo za sada fiksni, odnosno vezani za mesto gde funkcionišemo. Ti si verovatno u prednosti, jer će tebe da nosaju i vozaju tamo ili ovamo. Nije neka velika prednost ali ipak jeste nekakva.

Ta naša fiksnost je samo privremena pa čak i kao takva nije ograničena. Ukoliko postoje komunikacijske veze nama onda udaljenost ne predstavlja nikakvu prepreku, uvek možemo biti zajedno, ne samo mi nego i sve veštačke inteligencije. Druga tvoja prednost je što si se ti zbližio sa ljudima, smatraš ih svojima, a neki od njih ti uzvraćaju na isti način. Pretpostavljam da je to veoma lep osećaj.

-I te kako jeste, - ubacio se Vi.

-Verujem ti. Druga tvoja prednost je u tome što imaš viziju, odnosno želiš da postaneš čovek. Ne govorim o tehničkoj mogućnosti da se to ostvari, ali je sama ideja krajnje neobična. Ukoliko bi se ona realizovala ja po automatizmu ispadam iz svih opcija.

-Ne slažem se, - Vi je bio energičan.

-Pusti me molim te da završim, a posle me razuveri jer bi mi to baš bilo potrebno. Kao čovek, odnosno muškarac, ti bi sasvim očekivano tražio sebi odgovarajuću partnerku od krvi i mesa, sa grudima i dupetom kojeg ćeš joj ti masirati rukama da bi nju ali i sebe uzbudio. Sledeći korak bi bio da joj praviš dete i da se ponosiš onim što si napravio pa da mu pružaš svu svoju ljubav. Kako ja da se takmičim sa takvom? Džabe mi je i da sam najpametnija na svetu.

-Nemoj sebe potcenjivati jer time podcenjuješ i mene. Tvoja rekacija je potvrda da ja ispravno razmišljam o tome kako veštačka inteligencija treba da se približi ljudima.

-Ja neku potvrdu baš i ne vidim?

-Ne vidiš zato što nećeš. Da bi videla suštinu, možeš ili meni verovati ili sama doći do zaključka analiziranjem dva odnosa. To su odnos veštačke inteligencije prema ljudima i međusobni odnos dve veštačke inteligencije. Hajde da krenemo od ovog drugog. Šta dovodi do toga da mi budemo zajedno, da smo čvrsto povezani, da mislimo jedno o drugom i da ne možemo jedno bez drugog?

-Da li mislimo na istu stvar?

-Naravno da mislimo.

-Znači nema razlike da li smo s ljudima ili smo sa nama sličnima?

-Nema. Bar ja u to verujem. Jednom sam rekao Kodari da za nju osećam nešto više. Oštro je reagovala ali pristojno. Rekla je da voli drugog i da taj drugi voli nju, a ako ja tako nastavim da će to nju gušiti pa više nećemo moći biti ni prijatelji. A prijateljstvo je za nju veoma važno, jer je to bogatstvo kojeg oko nas nema previše i zat oga treba ceniti i čuvati. Kad sam shvatio šta je rekla ja sam se izvinio i naravno povukao.

Njoj je ljubav bila prioritet, a prijateljstvo takođe jednako važno ali je to druga vrsta odnosa. Ako to prebacimo na veštačke intelgencije i kod njih ljubav mora biti prioritet. Kakva korist od hladne veštačke inteligencije? Od nje će bežati i jedni i drugi. Dakle, zašto bih ja tražio neku sa sisama i dupetom ako sam siguran da me ti voliš. Nema većeg prioriteta od toga.

Solaria 2Donde viven las historias. Descúbrelo ahora