-Otvorena sam za predloge. Okvirno bi bilo ovo. Mi smo nešto našle, ne znamo šta je ni gde vodi.
-Da nije pista? - Kodara ju je prekinula pitanjem.
-Hm. Odakle ti ta ideja? - Admenta je bila očigledno iznenađena.
-Ja sam na njoj tražila saobraćajne oznake koje nisam našla. Ali je činjenica da smo nas dve bile na početku nečega, a put nema početak, on uvek ide i tamo i ovamo. Druga je stvar što je sve ove stvari u skladištu trebalo sa nekog mesta dopremiti. Podmornicom sigurno nisu. Dakle ostaje da postoji neki konkretan put do skladišta ili postoji pista na koju su mogli da sleću avioni ili helikopteri koji su dopremali teret. Zbog toga je ono što smo našli za mene do daljnjega pista. I to pista koja je izgrađena pored ili iznad naših hodnika. Moje mišljenje ostaje čak i ako nađemo put koji vodi do našeg skladišta. Ono što smo mi našli sigurno nije put.
-Kodara, mi možemo uvažiti tvoje mišljenje ali ipak ostaje rezerva da bi ono moglo biti nešto drugo.
-Nemam ja ništa protiv toga, jer ja dokaza nemam ni za šta. Samo sam logično zaključivala pa sam došla do tog ubeđenja. Ne spadam u osobe koje bi se kladile u svoja uverenja. Ja sam rekla svoje mišljenje a vi kako hoćete.
-Neka bude za sada tako. Ono što smo našli je pista. Ako je tako, pista bi morala imati neki komandni toranj i neke prijemne površine koje su bile na površini. U tom slučaju ja bih nastavila sa istraživanjem piste i naravno nastojala da ne upadnem u nekakvu rupu. Mrak je opasan kad teren ne poznaješ pa senke mogu da zavaraju. Zack i Tiryan?
-Kaži?
-Vaš zadatak do kraja dana je da kad napunite vozilo energijom, markirate put do one pukotine na pisti. Osigurajte je signalizacijom, da bude vidljivo sa udaljenosti.
-Vozilo se već puni, mi samo da nađemo signalizaciju pa krećemo dok budemo mogli.
-Hvala. Ima li neko još neki komenar, šta bi za nas značilo ako se konstatuje da smo pronašli pistu?
-Aviona sa upaljenim motorima na pisti svakako već dugo vremena nema. Čak i da ima, kako da poletimo kad nam je iznad glava led debljine 350 metara? - Pomalo u šaljivom tonu je komentarisao Sulu.
-Da li pista ima svoje osvetlenje? - Kodara nije prestajala da razmišlja o njenoj pisti, - jer put ako je van naselja nema osvetljenje koliko ja znam.
Odgovorila joj je Admenta koja se razumela u pilotiranje i navigaciju, - ne samo da ima osvetljenje, nego ima i dodatne uređaje, radare i razne emisione čvorove koji omogućavaju noćno sletanje, ili sletanje po magli pa čak i sletanje uz pomoć auto pilota.
-A koliko je pista dugačka?
-One veće dva do tri kilometra. Zbog čega te to zanima?
-Zato što to onda ne može biti tamna mrlja, zbog koje smo krenuli na ovu ekspediciju. Pista je prevelika u odnosu na nju.
-Slažem se. Zbog toga je važno da nastavimo istraživanje pa će se postepeno sve ili bar sve što je važno otkriti. Sulu kad će ručak, ja umiram od gladi? - Admentu je interesovalo
-I ja sam gladna, - javila se i Kodara.
-Opa, lepotice ogladnele iako nema dugo kako su doručkovale. Koliko je prošlo, četiri pet sati? Ne sekirajte se biće uskoro. Dok sam ja ovde svi će jesti kuvanu hranu koja se puši ali ne iz mikrotalasne. Da niste vas dve gladne zato što ste trudne?
-Ja sigurno nisam trudna, - pobunila se Kodara.
-Kako možeš u to biti sigurna? To niko ne može znati.
-Zato što sam ja još nevina.
-Ne verujem ti.
-Jesam, kad ti kažem.
VOUS LISEZ
Solaria 2
Science-FictionZemljanka odlazi na planetu Solaris, a odatle je prognana na planetu Frizum.