237. donošenje plana

24 3 1
                                    

Solarija je došla u svoj stan u nekom čudnom raspoloženju. Presvukla se pa sela da još jednom razmisli o svemu što se tog dana dešavalo, a bilo je toga i te kako. Najviše ju je brinulo da li je dobro postupila što je ušla u toliki rizik sa današnjim planom u vezi Nebojše i Mirande. Nije imala pravo da se ni na jedno od njih ljuti zbog njihovog ponašanja. Pitala se šta bi ona uradila da je bila na mestu Nebojše ili Mirande? 

Odgovor joj se ni malo nije dopao jer je zaključila da bi uradila isto što i oni. A ako je već tako onda to treba prihvatiti kao normalno ponašanje u ovoj ni malo običnoj situaciji. Ali kako da budu svi srećni što je predlagala Kodara? Da li je to uopšte moguće? Po Kodari jeste. Zašto to onda ne bi moglo da bude i po Solariji, zar njoj fali neka daska u glavi? 

Prednost Kodarinog razmišljanja je bila u tome što je to rekla bez opterećenja i nekih predrasuda, dakle, na jednostavan i čist način. Kao da je rekla - budite srećni ako to želite, a ako ne želite, šta vam ja mogu, bežite iz moje misaone kolekcije. Ako je ta mala u pravu, kako to onda ostvariti? Setila se majčinih reči koje joj je govorio Profesor: Ako imaš ideju napravi plan, otkloni moguće probleme i ostvari ideju. 

To je ona više puta primenjivala, kako njena majka tako i ona, Solarija, i to sa baš velikim uspehom. Svi ovi mladi androidi su posledica takvog razmišljanja. Najstariji među njima su njeni vršnjaci, jer je lično njena majka sastavljala parove proučavajući genetiku njihovih roditelja. Miranda je genetski potpuno različita od nje pa opet je ostala u drugom stanju. Koliko su Mirandine emocije koje su bile iste kao Solarijine uticale na to. Malo? Puno? 

Miranda je priznala da voli Nebojšu i da je nikakva druga kombinacija ne zanima. Isto tako ni Solariju. Nije Solarija Nebojšu našla negde na putu pa ga slučajno zavolela. On je rastao u njoj a ona pored njega od kad zna za sebe. Ako se ne računaju roditelji on je bio njen svet. Izgleda da je isto i kod Mirande. Ko je mogao pretpostaviti da će doći do takvih posledica? To će se sada još više potvrditi rađanjem dva deteta. 

Zar oni neće biti brat i sestra i to oni pravi a ne kao ovde na Frizumu? Zar to onda ne znači da su oni postali jedna porodica? Naravno, ako to žele. Srećna porodica? I to ako žele, jer ovisi o njima. Solariju su mučile i neke druge brige u vezi toga. Pitala se koliki joj je Nebojša oslonac? Da li mu može reći sve što zaželi, svaki duhovni problem koji je tišti? Malo je razmislila. Izgleda da može. A da li bi on nju razumeo šta ona želi? 

Tu je sad nastao problem kako ga definisati. Jer ako kaže da je on ne bi u potpunosti razumeo, da li to znači da ona njega potpuno razume ili ipak ne baš dovoljno. Na kraju je konstatovala da razmišljanjem probleme produbljuje umesto da ih rešava, a to nije imalo logike. Logika ne može biti kriva za probleme, već pogrešno razmišljanje. Pa gde je onda omanula? O čemu onda razmišlja Miranda? Da li je ona srećna sa Nebojšom, jer ako jeste zbog čega to ne bi bila i Solarija. Nije ona valjda lošija? 

Možda u vezu nije unela dovoljno topline, a na to muškarci i te kako padaju? Toliko godina je bila zajedno sa Nebojšom u svim mogućim odnosima i bratskim i prijateljskim i ljubavnim, pa je možda počela da smatra da je normalno da oni budu zajedno, da se zbog toga ne treba nešto posebno truditi. Sve će funkcionisati samo. Miranda mu sigurno vrti dupetom ispred nosa, a kad je Solarija Nebojši to radila? Skoro nikad. 

Miranda i najmanji gram Nebojšine ljubavi dočekuje kao svećanost, kao najveće blago. A Nebojša da svu moguću ljubav daje Solariji, ona bi mislila da je to normalno. A očigledno nije. Najvažnije je da se ne demorališe, time nikoga neće usrećiti. Lepo joj je rekla ono derište Kodara - budi srećna ako to želiš. Odakle joj samo takav način razmišljanja? To u prevodu znači da ne sme biti pasivna, mora da pruža ne ono što ona misli da treba Nebojši nego ono što njemu stvarno treba, inače nema pravo da se buni. 

Solaria 2Where stories live. Discover now