"Kau dah keluar ni, aku taknak tengok kau masuk balik dalam ni!"
. Seorang warden penjara bersuara tegas sambil sedia membuka pintu pagar untuk Ezhar."Eh, jangan cakap macam tu tuan, doa lah elok-elok untuk saya."
. Ezhar menjawab sambil mengemaskan beg galas di bahu."Aku memang selalu doakan kau Har. Aku cakap ni untuk warning kau. Sekali lagi aku nampak muka kau kat dalam ni nahas kau!"
"Ye tuan, saya pun dah serik 7 tahun dalam ni. Terima kasih tuan."
Ezhar menghulurkan salamnya sambil disambut oleh warden berkulit hitam manis itu.. Setelah mengucapkan salam, Ezhar keluar dari ruang bata yang besar dan tinggi itu. Ruang ini lah yang menjadi tempat 'menginap' Ezhar sejak 7 tahun yang lalu.
. Setelah berada diluar, kaki Ezhar kaku sebentar di lantai tanah. Mata mengarah kekiri dan kanan, tak tahu mana arah tuju yang sepatutnya.
Udara luar disedut sebentar bagi menggantikan oksigen penjara yang ada dalam tubuhnya. Kaki mula mengatur ke kiri. Dia ingin jumpa seseorang, seseorang yang telah membuatkan Ezhar memegang gelaran 'banduan'."Abang Har!"
Langkah Ezhar terhenti, badannya berpusing kearah suara wanita yang agak manja dan lunak di belakangnya. Tanpa sempat dia berfikir, wanita itu berlari dan memeluk erat tubuh Ezhar yang sedikit kurus.
Terandah sebentar diri Ezhar kebelakang waktu wanita itu menghenyak tubuhnya."Rindunya kat abang Har, Syukur abang Har dah keluar!"
Leher Ezhar terus dipaut wanita separas bahunya itu.
Ezhar senyum, sebelah lengan melilit belakang wanita itu, sebelum satu tangannya lagi mengosok ubun-ubun wanita itu."Abang pun rindu kan Reen.."
Tak puas, kini Ubun-ubun wanita yang dipanggil Reen itu diciumkan oleh Ezhar.Ezreen melepaskan pelukannya pada Ezhar, wajah mendongak memandang abang sulungnya, lantas lengan lelaki itu ditarik untuk mengekornya.
"Reen nak bawak abang pergi mana?"
Teragak-agak Ezhar mengikuti adiknya yang pantas berjalan sambil terus mengheretnya bersama.Soalan Ezhar tidak dijawab oleh Ezreen, langkah mereka berdua sampai di sebuah kereta Toyota Vellfire 3s berwarna hitam.
Pintu sisi MPV itu di buka perlahan.
"Jom bang."
Ezreen menarik abangnya untuk masuk kedalam kereta.Namun Ezhar memakukan kaki ke lantai tar.
"Abang.."
Ezreen memanggil lagi ketika merasakan lengan Ezhar keras untuk tidak mengikuti."Abang balik sendiri."
Ezhar menarik lembut lengannya dari gengaman Ezreen."Masuk Har, balik rumah."
Suara garau dari dalam kereta membuatkan mata Ezhar melirik kembali ke ruang Vellfire itu.
"Maaf Tan Sri, rumah saya dan rumah Tan Sri tak sama."
"Abang...."
Ezreen memangkah ayat abang."Maaf.."
Sekilas pandangan Ezhar pada adiknya sebelum ingin membuka langkah."Kau boleh hidup ke tanpa apa-apa Har? Kau baru keluar penjara. You have nothing."
Langkah Ezhar mati sebentar sebelum kembali menoleh kepada suara garau tadi.
YOU ARE READING
HOPE (18SG)
Spiritualranked 1 #crime 02/01/2020 ranked 1 #truestory 12/02/2020 "Kau paksa aku kahwin dengan kau untuk apa? Untuk jadi pak sanggup pada anak kau?" Masih adakah harapan bagi seorang banduan bernama EZHAR IQBAL? ROMANCE/ BASED ON TRUE STORY Dia...