H 19

3.4K 134 2
                                    

Malam itu seusai membersihkan diri, Ezhar masih berada dibiliknya. Mentelah pakaiannya masih disitu.

Kain pelekat berkotak serta T-shirt berwarna kelabu polos disauk kebadan.
Mata melirik kepada Karsyad yang sudah berpulas tidur di tilam miliknya.
3 minggu sebelum perkahwinan Ezhar dan Dafika, anak lelaki itu sudah dipujuk untuk tidur berseorang tanpa Ibunya. Lagipun sudah tentu Ezhar akan berada dibilik Dafika selepas ini.

Errggh.
Memikirkan yang dia bakal tidur bersama Dafika, terus abdomen Ezhar merasa sebu. Bermacam perkara difikirkan.
Ezhar digelar sebagai Mamat cekaroi a.k.a mat tebu pahit, mat pit, mat ganja, kepala dajal! Tapi sebenarnya dia lemah untuk berada disisi wanita.
Apa yang berlaku 7 tahun lalu, adalah tindakan separuh sedar. Dan bukan kehendak Ezhar sepenuhnya.

Jadi malam ni harus kah di teguk arak semata-mata nak buang sifat malu bersama perempuan?
Ah! kau jangan jadi bodoh Har! Benda haram macam tu bukan penyelesai masalah. Kerana arak lah, hidup Ezhar merana.

Gulungan pelikat dikemaskan di pinggang kentalnya. liur diteguk sebentar sebelum Ezhar melangkah keluar dari bilik dan menuju ke bilik Dafika.
Mujur tiada sanak saudara yang duduk di rumah ni selepas majlis berakhir siang tadi.
Tan Sri Iskandar juga baru sahaja pulang taktala Ezreen memujuknya untuk balik ke bandar.
Walhal Ezhar tahu kenapa Ezreen beria-ria nak balik seusai majlis berakhir.

Tok! Tok! Tok!
Daun pintu bilik Dafika Ezhar ketuk walaupun masih teragak-agak.

Sreek..
Sebentar kemudian, pintu dibuka dan tersembul wajah Dafika dengan tudung segitiga yang masih membalut kepalanya.

"Boleh aku masuk?"
Eh eh berhemah nya Ezhar tanya soalan?

Dafika senyum segaris, kepala diangguk sekali sebelum langkahnya menapak kebelakang dan memberi ruang untuk Ezhar masuk.

Bila sepenuhnya tubuh mereka didalam, perlahan pintu kamar ditutup kembali.

Dafika membuka tudungnya dan menyangkut di paku dinding. Serta-merta rambut hitamnya mengurai jatuh menampar belakang wanita itu.

Glup!
Baru sesaat masuk, Dafika dah mula mengoda aku?
Ah! alunan rambut wanita itu sahaja dah cukup membuatkan tubuh Ezhar kaku memandang isterinya.

Dulu rambut itu sering ditatap hingga membuatkan dia muak dan langsung tiada perasaan. Namun semenjak Dafika memakai tudung, entah kenapa hati Ezhar membuak untuk melihat helaian rambut itu.

Benarlah aurat itu menutupi keindahan makhluk.

"Err.. awak nak minum dulu ke? Saya ambik kan.."

"Takpe Fika, aku tak haus.."

"Err.."
Dafika melabuhkan punggung dibirai katil.
Jantungnya dah rasa macam empangan yang bakal nak pecah. Lajunya sehingga rasa senak di epigastrik.

Ezhar turut melangkah perlahan seraya duduk sebelah wanita itu.
Wajah Dafika yang tunduk dipandang.

Perlahan, dagu kecil Dafika diangkat dengan jarinya sehingga mata mereka bertemu.
Malam ni baru Ezhar perasan bola mata Dafika yang sedikit coklat dan besar menyebabkan kelopak matanya menjadi bulat. Sungguh cantik.

Pandangan Ezhar jatuh pada hidung kecil Dafika yang sedikit rendah di tengah mata, namun tinggi dan tajam dihujung. Indahnya..

Sekali lagi lirikan Ezhar sampai ke bawah, bibir Dafika yang agak kecil tertapi tebal diulas bawah, menyebabkan liur Ezhar kembali tersangkut.
Bibir nipisnya dibasahkan sebentar. Benak hatinya terasa ingin menakluk ulas bibir Dafika.

HOPE (18SG)Where stories live. Discover now