H28

3.3K 166 21
                                    

"Rahsia apa yang abang tak tahu ni?"
Langkah Ezhar perlahan menghampiri Dafika.
Lelaki yang merapati isterinya tadi mula mengundur lantas kepala di tunduk memandang lantai.

Lidah Dafika kelu, tekak terasa perit bila liur berlumba-lumba untuk turun melalui usus.

"Siapa mamat ni Fika?"
Soal Ezhar kembali, mata menoleh kepada Naim. Lelaki itu terus kecut tubuh.

"Fika.. abang tanya ni.. siapa mamat ni? Apa dia buat dalam kedai? Dia kacau Fika ke?"
Sekali lagi Ezhar bertanya, kali ni suaranya ditekan sedikit. Geram bila isteri masih mendiamkan diri.

Tidak mahu menunggu, akhirnya Ezhar melangkah panjang menghampiri Naim, Kolar baju lelaki itu ditarik hingga memaksa Naim mendongak memandang Ezhar.

"Bangsat! Kau buat apa kat sini?!"
Maki Ezhar saat matanya terpana melihat wajah Naim dengan jelas.
Dia masih ingat. Jantan ini lah yang menuduhnya memukul beliau sewaktu didalam penjara.

"Har! aku mintak maaf Har! Aku mintak maaf."
Naim merayu bila sedar Ezhar mula mengenalinya. Nampaknya hari ini dia takkan terlepas dari lelaki itu.

"Maaf cibai kau! Tahu jugak kau cari aku balik kan? Kenapa? Takut aku siat otak kau hah?!"
Baran Ezhar mula menjelma, teringat bagaimana di pukul oleh warden penjara dalam keadaan terlanjang bulat kerana dituduh memukul jantan dihadapannya sekarang ini.

"Har.. aku mintak maaf..."
Rayuan Naim bagaikan lagu untuk Ezhar melunaskan dendamnya lagi.

Dengan amarah yang semakin tinggi, Kolar baju Naim ditarik lagi oleh Ezhar hingga badan lelaki itu terapung sedikit dan dengan pantas tubuh Naim dilempar ketepi.

Bagai kain buruk, badan Naim melayang hingga menimpa sebiji meja plastik sebelum ianya patah dan menyebabkan tubuh lelaki itu terjelupuk ke lantai.

"Maaf kau dah tamat! 5 bulan aku bagi masa untuk kau jumpa aku. Tapi kau lari terus kan?!"
Suara garau Ezhar terus bergema menghiasi ruang kedai. Kakinya diderap menghampiri Naim yang sedang terkial-kial untuk bangun bila sebahagian tubuhnya sudah dihempap meja plastik yang telah patah.

Dafika yang berada ditepi, hanya mampu melihat. Dia perasan Ezhar sudah berubah seperti 7 tahun yang lalu. Dimana tiada siapa yang berani menghampiri, jika lelaki itu sedang marah.
Dafika sendiri takut untuk menghalang.

Ketika Ezhar kembali merapati Naim, rambut lelaki itu dicekak dan ditarik kuat sehingga Naim dipaksa untuk berdiri.
Makin kuat lelaki itu merayu minta dilepaskan, Naim tahu dia bukan tandingan Ezhar.

"Ooo baru sekarang kau nak merayu kat aku, bangsat! 2 tahun lepas aku ingat lagi kau tersengih kat aku bila aku kena pukul dengan warden. Kau nak rasa macam mana rasa kena pukul dengan 5 orang warden dalam masa seminit?"
Sinis soalan Ezhar memaksa Naim cuba lagi untuk merayu.

"Maafkan aku Har, aku tahu aku salah Har. Tapi aku tak bermaksud nak game kan kau. Aku dipaksa Har."

"Paksa bapak kau!! Kalau kau kena paksa, kau takkan hidup senang sekarang. Kau ingat aku bodoh tak tahu yang kau dibayar untuk game aku?! Kau memang sial lah!"
Rayuan Naim tidak Ezhar perduli, Kali ni syaitan mula berselubung di setiap organ tubuhnya. Sehingga kaki dan tangan naik menghinggap di segenap tubuh Naim.

Naim pula terus merayu walaupun darah sudah mengalir dibanyak tempat tubuhnya. Tumbukan, sepakan dan terajang dari Ezhar bagai dirinya sebiji bola yang kempis. Langsung tiada peluang untuk melarikan diri.

HOPE (18SG)Where stories live. Discover now