"Raz, please. Kau je yang aku boleh harapkan sekarang ni." Haa kau pagi-pagi lagi aku dah pergi rumah Aunty Eda semedang sebab nak jumpa si Harraz Fizarie ni.
"Putera, look. I can't act. Aku kayu gila kut.
"But tu boleh asah, Raz. Lagipun aku director kut. Takkan aku nak susahkan kau lebih-lebih."
Dia bersandar di kepala katilnya masih memikirkan tentang apa yang aku baru cadangkan. Tangan disilang ke dadanya menunjukkan sedikit otot lengannya. Damn, what was in Lana punya kepala?!
"So, who is this boy yang akan jadi my brother?"
"Haikal. Haikal Herman." Oh, aku sudah cast dia sebab masa dia datang second day audition, gila dia blown up everyone dengan acting dia that I have to say 'okay Haikal you are casted.'
"Ah, I see. The one yang berlakon dengan kau jugak haritu kan?"
"Yes he is." And now he is my cute ass fucking boyfriend.
"So kau cast aku merely because I can sing?"
Aku mengangguk perlahan. Dia memusingkan bola matanya ke atas dengan wajah jengkel. "And the payment? First of all, I'm an established recording artist in New York so the payment..."
"10% from the profit + RM5000 and for rehearsals, one hour kau dapat RM10." Aku terus memintasnya.
"That's not much."
"Harraz, aku sepupu kau kut."
"So? I have reputation kut."
Fucklah! Okey, anyway dia ni merupakan seorang penyanyi indie yang sebenarnya memang dah ada nama kat US sana under band 'Daydream Kids' and well, dia vocalist. Hence, I really want him for my upcoming project.
"Okay, fine! As long as it's good, imma proceed with it."
Aku terus memeluknya dan mengucapkan terima kasih yang tak terhingga. Told you he's a brother I never have.
"Any terms and conditions ke ni?"
"Tak payah nak mengadalah. Kau tu dah macam adik aku. Ikut berapa kau nak bagi jelah. Mungkin aku boleh bagi sikit sumbangan apa yang boleh dibagi nanti."
Sumpah wey rasa nak menangis masa tu. Dan of course, berita seindah itu haruslah akan diberitahu kepada Haikal nanti.
"Bila start rehearsal?"
"Next week Isnin malam Selasa. Aku ambik kau nanti."
"Elok jugak. Mana aku tahu INSEMAS tu kat mana."
"Thanks tau, Raz."
"No sweatlah, boy. Kau fokus je buat benda kau. Nanti apa-apa aku tolong apa yang boleh."
Selepas proses memujuk itu berakhir, Aunty Eda mengajak aku lunch terlebih dahulu sebelum aku mengundur diri. Banyak jugalah lauk yang dimasaknya mentang-mentang anak bujang sulungnya balik. Harraz ni ada dua adik tak salah dan seorang tu kat New Zealand and seorang lagi tu kat Matrikulasi Labuan.
Aku kemudiannya memandu menuju ke rumah Haikal. Tak sabar rasanya hendak memberitahunya berita baru tadi. Excited gila kut nak bagitau kat orang tersayang.
Ya, kat Leeann dulu pun aku beritahu jugak. As much as I hate her for what she did, I never deny she used to light up my life. I was in love with her until THAT happened. Dahlah, malas nak ungkit.
"Hello, Kal ada rumah ke?" Aku terus bertanya sebaik dia menjawab panggilan
"Ada. Abang kata abang nak datang awal tadi."
YOU ARE READING
Haikal
Teen FictionKalau cinta itu boleh diumpamakan dengan makanan, pastinya ia merupakan custard cream puff yang baru dikeluarkan dari oven - Putera Sejak kali pertama Putera bertemu Haikal, dia tahu ada sesuatu yang istimewa tentang si misteri itu. Seorang yang bic...