"Ikutlah Abang, pleaseeeee!!!"
"Malaslah! Kal nak hafal skrip untuk esok."
"Jomlah, Sayang. Lepas tu kita boleh pergi makan."
"Ala, just buy something jelah soon. I'm not in the moodlah."
Aku menarik muka. Saja nak tengok reaksi dia. Tapi Haikal adalah Haikal so of courselah di cute doing it.
Pipi aku kemudian dicubit olehnya. Aku mengaduh perlahan. Wajahnya aku pandang sekilas.
"Hey! Mengadanya nak merajuk bagai."
"Dah! Jangan cakap dengan Abang for 10 minutes."
"Nak jugak. Abang sayang, abang sayang, abang sayang!!!" Janganlah comel sangat, Haikal oi!!! "Janganlah merajuk. Kesian Kal. Kal dahlah tak reti pujuk orang tau."
"Tahu. Sebab tu saja nak test Kal."
"Eeeeiiii mengadanya!!! Gigit kang."
"Gigitlah!"
Dia menggigit tangan aku dan aku gunakan kesempatan itu untuk mencium dahinya. Dia tersenyum kepadaku.
"Fine, Haikal ikut."
Aku terus peluk dia dan terus kami bergulingan di atas katil seketika. Habis leher dan upper chest dia aku kerjakan ketika itu. Tapi bijaknya aku, takdelah aku bagi dia love bite.
Dan malam itu, for the very first time, aku pergi berjumpa dengan produksi Pentasari di Studio Maria Menado. Memandangkan aku bawak INSEMAS sweetheart, Haikal Herman, yeah whatever yalls thinking, he got the crowd. I swear to God one girl almost pengsan nampak dia masuk.
"Oh my God, seriously Haikal Herman!? Haikal, you know sometimes in life we really feel that a good thing would happened to us but we just don't know what it is so I believed this is the moment. I am genuinely, honestly, utterly believed that you are the most talented actor in this whole country and it is an honour to have you here tonight. Hi, my name is Haikal Iskandar Andersen. Oh my God, we even share a same name."
I shit you not, muka Haikal masa HAIKAL fanboying kat dia tu very priceless. Macam 'boy that scary mom send help'.
"Thank you for that genuine opinion. I... appreciate that."
HAIKAL, or maybe I should call him Iskandar by now, bersalaman dengannya dan pergi ke teamnya semula.
"You got yourself a fan over there."
"Abang, that's scary okay. I've encountered lots of fans but that's borderline obsessed."
"Sayang, tak baik cakap macam tu. He's your fan. Appreciate that."
"I've been dealing with it for most of my life. Tell me about it."
"That sounds cocky."
"Things sound cocky because it happened."
Semasa script reading, I don't know why tapi Haikal sibuk nak berkepit dengan aku and even more, dia siap baring atas riba aku while the reading tengah berlangsung. Aku nampak juga mata lain memandang but kau ingat Haikal kisah.
"That was good, everyone. I'm looking forward to get to know you guys better in future. Hope we can work together as a team."
YOU ARE READING
Haikal
Teen FictionKalau cinta itu boleh diumpamakan dengan makanan, pastinya ia merupakan custard cream puff yang baru dikeluarkan dari oven - Putera Sejak kali pertama Putera bertemu Haikal, dia tahu ada sesuatu yang istimewa tentang si misteri itu. Seorang yang bic...