It was beyond cloud nine. Sampai sekarang aku masih tak percaya apa yang baru berlaku. It escalated too quickly and more rapid than lightning. The kiss was long and also short in a way. And to say, it is special.
Cumanya, ya, Leeann. Dia tak tahu and that's what makes me rasa bersalah. Bear in mind aku masih sayangkan dia dan kami dah plan nak tunang dah pun. It is a three year relationship so takkan aku nak let go macam tu je.
Ketika rehearsal, Haikal masih beriak seperti biasa. Sepertinya tiada apa yang berlaku. Sepertinya ciuman malam itu tidak pernah berlaku. And honestly, it was pros and cons.
"You, can I say something pasal Haikal?" Berpeluh sejuk jugaklah aku masa Leeann serang aku dengan soalan macam itu ketika baru nak drive balik daripada rehearsal.
"Pasal Haikal? Kenapa dengan dia? He's fine je kan?"
"He is. Too fine, actually. Dia macam dah berubah sikit."
"Maksud you?"
"Dah baik sikit. Datang dah slightly awal sikit even still lambat from the call time. Then round table pun dia dah start participate sikit. I think, it's a good start kan? You ada cakap apa-apa ke kat dia?"
"Cakap what?"
"Kan minggu lepas you ada slowtalk dengan dia lepas rehearsal? Dia yang cakap dengan I yang dia nak jumpa you lepas rehearsal? Yang you panik sangat ni kenapa? You made out dengan dia ke apa?"
"Hey! Apa you merepek ni mengarut sangat ni?"
"Of courselah. You patut tengok betapa paniknya muka you dengar my soalan tu. Tell me, what did you tell him?"
"I just pointed out what should be pointed jelah. Ya Allah, you ni punya paranoid tak boleh bawak discuss eh? Apa yang you takut sangat? Dia tu lelaki and I pun lelaki." Okey sebenarnya aku yang takut. Like hell no aku akan bagitau Leeann apa yang jadi. Not in million years.
"But you know what, he is cute. Like muka dia tu macam innocent gila. Rasa tenang je tengok muka dia tu. You rasa dia single ke tak?"
"Melebih you ni. Kalau dia single pun kenapa? Nak try?"
"Tanya je. Itu pun nak marah."
"I tengah stres, okey. Why don't you..." aku memberikan isyarat mata ke bawah seluarku. Sudah lama aku tak kena dengan dia ni. Why not kan dalam keadaan stres macam ni?
Dia roll eyes sebelum mencabut tali pinggang keledarnya sebelum mula mendekatkan mukanya dengan well, you know, that part. Dia buka zip seluar aku dan mula mengeluarkan you-know-what dari dalam boxer Renoma aku. Habis dikulumnya sehingga adalah 20 minit kemudian aku memuntahkan cairan pembiakan itu. Tapi disebabkan Leeann ini adalah sedikit yang agak noob, dia tak telan semua tu. Jadi jenuhlah aku mengelap balik.
"Hilang dah stres tu?"
"Lega, hilang dah sikit. Thanks, Sayang..." Aku kemudian membetulkan ikatan rambutnya. "Esok breakfast sekali nak?"
"I ada janji dengan kawan esok pagi. Petang boleh kut."
"Janji dengan kawan. You tak cerita kat I pun?"
"Aik, bukan you ke yang tak suka kalau I cerita everything in my day? What you called it? Childish act? Don't you think so?"
"Tau tapi takdelah to the point I tak payah tahu langsung. You keluar dengan siapa?"
"Farisha. Alah, dia kawan sekolah I. I tak rasa pun yang you kenal. Okeylah, I turun dulu. Nanti lambat pulak sampai bilik."
"Okey, take care, sayang..."
YOU ARE READING
Haikal
Teen FictionKalau cinta itu boleh diumpamakan dengan makanan, pastinya ia merupakan custard cream puff yang baru dikeluarkan dari oven - Putera Sejak kali pertama Putera bertemu Haikal, dia tahu ada sesuatu yang istimewa tentang si misteri itu. Seorang yang bic...