Bab 23

1.8K 77 11
                                    

ME FINALLY NOT SINGLE ANYMORE!!! *not clickbait* | TRUE STORY

Aku tersenyum kecil melihat tajuk video terbaru CC. Walaupun lately ni aku perasan yang aku sendiri kurang meluangkan masa dengan dia tapi IG dan YouTubenya cukup untuk buat aku updated dengan hidup dia.

Pada thumbnail video tersebut terdapat gambarnya memeluk seorang lelaki yang wajahnya telah diblurkan. CC to be honest, has the worst taste in men but judging from the guy's biceps in the thumbnail, I think she's upgrading.

Aku pun klik pada video tersebut dan jelas kemudiannya muka CC memenuhi skrin.

"Hey what's up guys! It's CC again and welcome back to my channel! How are yalls doing? CC sorry sangat sebab lately CC memang jarang nak update video bagi kat korang but trust me, you guys are always in a special place in my heart..."

Berkawan dengan seorang influencer dan juga Youtuber, memang banyak kali CC mengajak aku untuk collab dengan dia dan dah berapa kali jugalah I was featured in her videos jugak. Swan Lake dulu pun dia jugak yang promotekan sampai semua shows sold out. Free pulak tu.

"After years and years of living alone as Christina Clara, I feel very lonely. Okay tak gurau je. My last relationship was with Remy but we both fucked up so yeah it ended..." Aku ingat lagi. Belum pernah lagi aku jumpa orang yang breakup dalam vlog Youtube melainkan CC. Or mungkin ada tapi the only Youtuber yang aku tengok is CC. "Hence, I upgrade and I found myself a new one."

Kamera kemudinnya berpindah posisi menunjukkan seorang lelaki yang sangat sangat sangat aku kenal. Siapa lagi kalau bukan Harraz Fizarie Santa Esmeralda tu?! What the fuck is he doing there?

Aku pergi ke ruangan komen dan seperti juga aku, ramai yang terkejut dengan berita ini. I mean, nama Harraz memang dah besar pun and CC pun agak well-known jugaklah dalam Malaysia ni. Wait, CC memang dah international pun cuma in Asialah mostly.

Aku capai handphone aku dan mencari nama 'abCCdefg' lalu mula memanggilnya. Ianya berjawab tidak lama kemudian dan suaranya sangat ceria.

"I guess you saw my new video!"

"Yes, I did. Wow, pandai eh kau buat kerja eh?"

"Nak hidup, nyah. Kenalah kerja kuat. After all, that's what I do best. Flirting and seducing."

"Wow, CC! I never know it is something worth to be proud of."

"It is something to be proud. But, well, sorry for not telling you earlier. Yalah, ada orang tu lately asyik ada boyfriend je. Mana ingat dah kita."

"Sis, shut up..."

"Boo, you've been dating two people as I was single. Of course kau tu laku teruk. Even boys want you."

"Yeah but you never tell me a bit about it."

"Really? Harraz pun tak pernah mention ke pasal kitorang?"

"Nope. Not that I remember. But trust me, I couldn't be any happier for you, CC."

Kami sempat berbual seketika sebelum Haikal masuk ke dalam bilik selepas dia selesai mandi. Lately Haikal kerap bermalam di rumah aku setiapkali Mama ada flight sampai berhari-hari. Setidak-tidaknya aku ada peneman.

"Abang, you looked so tense. What happened?"

"Oh, nothing Sayang. Just Harraz dating CC and I'm worried about it."

"LOL why? I thought you hated the fact that he's trying to be close to me. Now kenapa nak jealous pulak bila dah tahu dia tak suka lelaki but suka perempuan."

"That's the reason why, Sayang. He's not doing it because he likes CC whatsoever. He's doing it to make me mad."

"And why does he have to do that? Dia Harraz Fizarie kut. Why would anyone as influenced as he do something petty like that?"

"Because I know him. Abang kesian kat CC je, Sayang. She's nice. She doesn't deserve this."

Dia memegang tangan aku.

"As a friend, you should be happy honestly. Yes, even if Harraz might be a pain in your ass but if CC happy with that, maybe you should too."

Betul juga apa Haikal cakap tu. CC tu kawan aku. Aku tak sepatutnya triggered by benda-benda kecil macamni. Mungkin juga niat Harraz itu ikhlas walau aku sendiri sukar mengakuinya. Like, mustahillah.

Haikal berpaling memandang aku. Tangan kanannya digerakkan memegang mukaku.

"I know you are worried because of me. You're worried because you care. And I love you for that, Putera."

Aku menarik dia lebih rapat ke pelukanku. Satu ciuman kuberikan ke dahinya.

"Can you take me a glass of orange juice in the kitchen? I'm thirsty." Aku memberi arahan kepadanya persis seorang tuan direktur.

"Yes, sure."

Dia bingkas dan turun ke bawah mengambil apa yang aku inginkan. Aku gunakan kesempatan itu untuk bermain dengan handphone seketika. Sempat aku stalk Harraz untuk melihat sekiranya ada sebarang update mengenai dia dan CC.

Oh ya ada satu. Gambar dia dengan CC di dalam kereta. Captionnya "Back to Malaysia to clear my mind, found someone special instead".

Cuwiet angad!!!

"Mama Abang balik bila?" Haikal bertanya seraya masuk ke dalam bilik dengan di tangannya terdapat dua gelas jus oren Tropicana Twister.

"Flight dia sampai pukul empat kejap lagi. Teman abang ambikkan dia boleh?"

"Boleh. Of course boleh. Tapi nanti tak ke mak Abang akan fikir..."

"Tak apa. Mama okey je. Dia tahu je all this time Sayang tidur rumah abang time dia trip lama. Sayang jangan risau, okey?"

Dia bersandar di bahu aku. Aku suka melihat dia manja begini. Bagi orang lain, dia sangat stone cold dan savage tapi tidak dengan aku. Even Ari pun terkejut masa aku beritahu dia tentang Haikal. Maybe itu sebabnya dia tidak pergi pada Niko sebelumnya.

"You really close with your mom. I wish my mom is still alive. You know, I had that love only for four years, kan?"

"My mom okey je. Nanti trylah tackle her heart pulak. Dah dapat anak, apa salah mak kan?"

"Cheesynya..." Kemudian aku perasan matanya memandang gitar yang terletak elok di sebelah almari buku aku. Gitar yang kali terakhir ianya disentuh selepas aku habis SPM. Alasannya kerana ingin mengikut jejak langkah Harraz. "Is that yours?"

"Yes. Why?"

Dia pergi ke gitar tersebut dan duduk di atas kerusi meja komputer di situ. Jarinya mula memetik gitar tersebut dan mula menyanyi dengan suara yang.... tbh disaster sikit.

"Sorry it was bad. I know it."

"Vocally yes."

Dia ketawa kecil. Kemudian dia memainkan satu lagi lagu.

"Wow Radiohead!"

"Kina Grannis version. But I'm good still."

"Sayang, I love you."

"I second that."

"Don't leave me okay?"

Dia memandang aku dan memberikan selayang senyuman lembut. I want to kiss him badly.

"I won't."
----------------
Agak2, Harraz ada plan apa-apa ke tu?? Also, date yourself someone who can't sing, okay!

HaikalWhere stories live. Discover now