My Haikal ❤️
Kal lmbt sikit
Hujan
Nak pape x?
Kal kt mcdPutera Megawani
Takpe tyt
Abg start rehearsal lmbt skit
Rmai pun lgi yg xde
Sayang baru nk order ke?My Haikal ❤️
Ada dua org dpn Kal ni
Cptlh orderPutera Megawani
Spicy Chicken McDeluxe
Extra sauce
Sayang nk redah hujan ke tu?My Haikal ❤️
Ha'ah
Nape?
Btw yg ni Kal lanje tauPutera Megawani
Hati2 bwk motor tu
Kalau lebat sngt just stop somewhere
Take care, sayangMy Haikal ❤️
Okay abang
Sorry tay
*tau
Love youPutera Megawani
❤️ you tooYang ada di studio ketika itu hanyalah budak props, yang dah berkampung sejak petang tadi, budak teknikal dan SM seorang. Yang lain semuanya terkandas di dalam hujan lebat sejak lepas Maghrib tadi. Mujurlah selepas aku meminta pengecualian curfew untuk pelajar Divisyen Lakonan diluluskan makanya tak kisahlah pukul berapa habis rehearsal sekalipun nanti. Dan pada jam satu pagi nanti pun Divisyen ini masih meriah dengan pelajar sana sini berjimba.
"Den, cakap kat group. Calltime ditukar pukul sembilan malam. Kita buat babak 1 adegan 2 dengan babak 2 adegan 1. Pelakon lain yang tak terlibat datang jugak sebab kita nak buat pocket training."
Den hanya mengangguk ketika arahan tersebut diberikan. Baru aku hendak membelek skrip semula, handphoneku bergetar menandakan notifications masuk. Aku membukanya dan ianya mesej daripada Haikal menunjukkan yang makanan sudah siap dibungkus. Aku tersenyum saja sebelum membalas dengan emoji '😍🥰'.
"Put, nak tanya..." Ari datang kepadaku. "Kau dengan Haikal ada sesuatu sesomething sesomewhere ke?"
"Awat?" Tak nervous eh. Sumpah tak nervous. Dan aku tak nafikan
"Tengok story dia pergi Kuching and kebetulannya kau pun pergi Kuching sekali and yeah, korang pergi sekali eh?"
Aku mengangguk. I mean, for what purpose aku nak tipu dia kan?
"Are you guys..."
Aku pandang kiri kanan dan apabila yakin lagi pasti yang tiada siapa mendengar, aku anggukkan sebelum Ari sempat bertanyakan soalan dia. Dan ya, someone should record muka Ari masa tu. Shooketh teruk dia.
"I thought you are..."
"For him, aku tak tahu macam mana nak cakap. It went so sudden and inexplicable. Like..."
"Yeah, I got that feeling. Just, nak pesan, I know him before you. Way before you and aku kenal siapa dia. Any red signs just let me know."
"Thanks for the PSA."
"Dude, it took you a boy to realise that? Damn!"
"At least aku sedar."
"Whatever..."
Aku menyambung membuat kerjaku semula. Ketika itulah pintu studio dibuka dan kelibat CC dan Harraz tiba. Wow, CC tak bagitau pulak yang dia nak datang and more, tak bagitau pulak yang dia nak datang dengan Harraz. What the fuck, CC?
"Putera, hiiii!!! Asal muka ketat?" CC memeluk aku dari belakang.
"Oh, stres sikit. Kenapa kau datang?"
YOU ARE READING
Haikal
Novela JuvenilKalau cinta itu boleh diumpamakan dengan makanan, pastinya ia merupakan custard cream puff yang baru dikeluarkan dari oven - Putera Sejak kali pertama Putera bertemu Haikal, dia tahu ada sesuatu yang istimewa tentang si misteri itu. Seorang yang bic...