Aku dan Harraz semakin hari semakin dingin. Kami masih berkomunikasi tapi aku tetap dengan paranoiaku bahawa Harraz ingin merampas Haikal daripadaku. Sebesar mana jaminan yang diberikan Haikal sekalipun, aku tetap dengan ketakutanku.
"Abang, you looked pale. Are you sure you are getting better?" Haikal bertanya penuh concern sebaik dia masuk ke dalam keretaku sebelum kami bertolak ke INSEMAS untuk rehearsal. Kebetulannya dah dua hari dah pun aku demam.
"Dah okey banyak dah ni, Kal. Don't be worry."
"Kalau tak larat, tak payahlah pergi. Suruh jelah Den handle."
"It's okay, Sayang. I know my limits, okay."
Dia hanya tersenyum.
Semasa latihan pun, aku dapat merasakan yang aku semakin okey. Kalau tak kerana masih adanya Haikal di situ untuk meraikan aku, semestinya aku sudah tidak ada mood untuk segalanya.
"Putera, Sabtu jadi kan kita shoot teaser dengan trailer?" Den bertanya kepadaku sebaik habis sahaja aku rehearse untuk Babak 4.
"Jadi. Dah contact the videographer tu?"
"Dah. Call time pukul dua petang. Possible ke for everyone to be there?"
"It should be fine dah for me. For poster? Kita nak buat poster dengan muka seorang-seorang pelakon kan?"
"I thought just Haikal dengan Harraz je?"
"Main kan ada five. So includekanlah yang lagi tiga tu. Kita start post kat IG Divisyen selang tiga hari. Staging lagi sebulan, sempat kut ni."
"Okey je, Putera. Anything else ke yang aku missed?"
"Oh ya, kita ada intermission eh?"
"Intermission?" Ini serious play kut. What kind of intermission boleh ada? "What intermission?"
"Harraz cakap yang dia dah roger budak band dia untuk buat performance during the play. Dia tak inform kau lagi ke?"
Aku terus pergi ke Harraz yang sedang berbual mesra dengan Cassidy, salah seorang pelakon ekstra. Aku tap bahu dia tiga kali sebelum dia menyedari hintnya.
"Yes, cousin. Anything you would like to dis..."
"Siapa kata kau allowed to do any performance on my play?"
Dia meniup buih dengan chewing gum yang dikunyahnya sebelum memandang aku dengan sangat sinis. Nasib baiklah abang saudara sendiri.
"You want crowd?"
"Yes?"
"My band will be performing FO fucking C on your play and you resist it?"
Aku terdiam. Tapi aku masih tak tahu apa yang cuba dimainkan ini.
"This got nothing to do with your fucking boy toy, cuzzy. Stop making everything is about you."
Aku masih memandangnya tanpa berkata apa-apa. Mungkin aku sendiri yang paranoid juga agaknya.
"Because, if I really want him, this would be a tacky way for me to have it." Dia kemudiannya memandang ke Haikal yang sedang berbincang sesuatu dengan stage manager. "Cherish it while have it."
"Harraz, why?"
"Because you fucking rejected me. Because you fucking lied to me. Your brain forgets it already, Prince?"
"I was 17, Harraz."
"And? Shit doesn't add up, Prince."
Belum sempat aku hendak berkata apa-apa, Haikal sudah menepuk bahu aku dari belakang. Wajahnya nampak masih ceria. Jaranglah dia tak ceria semasa rehearsal.
YOU ARE READING
Haikal
Teen FictionKalau cinta itu boleh diumpamakan dengan makanan, pastinya ia merupakan custard cream puff yang baru dikeluarkan dari oven - Putera Sejak kali pertama Putera bertemu Haikal, dia tahu ada sesuatu yang istimewa tentang si misteri itu. Seorang yang bic...