Dertler Çok...

141 5 1
                                    

Celil'le birbirlerine öylece baktılar bir süre. Bir anda mutfağın kapısı açıldı. İkisi de birbirlerine bakmayı kesip kapıya baktılar.

-Ayşe?

Ayşe sırıttı.

-Ooo.. Celil Bey.. Hiç gelmeyeceksiniz sanmıştık.

-Sana da merhaba Ayşe..

Ayşe'yle Celil bir süre birbirlerine baktılar. Ayşe sırıtıyordu ama Celil ciddiydi. Ayşe'nin Seyit'ti sevdiğini o da biliyordu.

-Güzide?

-Efendim Ayşe?

-Yahya Bey seni sordu.

Celil Güzide'ye baktı ama hiçbir şey söylemedi. Tekrar Ayşe'ye döndü.

-Ö-öyle mi? N-neden?

-Nerede kaldı diyor... Merak etmiş seni. Bence yanına gitmelisin.. Kocan sonuçta, yalnız bırakma..

Güzide Ayşe'ye öylece bakıyordu. Kendisinden ne istediğine dair hiçbir fikri yoktu. Sonra üstündeki önlüğü çıkarıp sandalyenin kenarına koydu ve merdivenlerden çıktı. Celil onun arkasından baktı birkaç saniye, Ayşe fark etti. Celil'e sırıttı.

-Neyse Celil... Sana da iyi geceler..

-İyi geceler.

Ayşe onu orada bırakıp mutfaktan çıktı. Güzide'yi merdivenlerde yakalayıp kolundan tuttu. Güzide irkildi.

-N'apıyorsun? Bırak kolumu!

-Bir şartla bırakırım ve bir şartla senin Celil'le olan ilişkini Yahya Bey'e söylemem...

Güzide şaşırmıştı ve korkmuştu. Kalp atışları hızlandı.

-N-ne? Benim Celil Bey'le aramda hiçbir şey yok ki...

-Hıhı.. Eminim öyledir. Kimi kandırıyorsun sen?! Dikkatli bakan herkes bunu anlar.. Hatta ona bile gerek yok.

-Ayşe...

-Sus! Ayşegül beni evlendirmeyi düşünüyor.

Güzide gülümsedi. Oh be kurtulduk gibilerinden..

-Ne güzel işte... İsabet olmuş.

-Ne güzeli Güzide?! Seyit varken ben ne yapayım elin adamını be?

-Ayşe! Seyit'i unutmadın mı sen?

-Unutmak kolay sanki... Aslında bunu asıl sen biliyorsun. Sonuçta evli olup da başkasıyla birlikte olan sensin..

-Ayşe!

-Eğer bu yasak aşkınızın ortaya çıkmasını istemiyorsan bu evliliğe engel ol!

-Ayşe ben ne yapabilirim ki?

-Bul bir şey işte... Yahya Bey'le konuş! Ama bir yolunu bul!

-Denerim.

Kolunu daha sıkı sıktı.

-Denemeyeceksin! Yapacaksın!

-Bırak kolumu Ayşe!

-Tamam mı?!

-...

-Tamam mı?!

-T-tamam.

Kolunu bıraktı ve ona sırıttıktan sonra odasına gitti. Güzide birkaç saniye olduğu yerde kaldı sonra odasına çıktı.

Celil ile GüzideHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin