Janji

264 26 41
                                    

"Maira sini kejap ,Aku Ada nak cakap something"nada suara Adam bertukar tegas

Lalu aku mengambil tempat di sebelahnya iaitu di buaian besar yang memuatkan kami berdua..Aku menjarakkan kedudukan kami sedikit ,kami bukanlah seperti kanak kanak waktu zaman dlu yang tiada langsung batasan ,seeloknya sekarang kami menjaga adab .kami berdua sepi seketika sambil melihat keindahan Alam ini.Budak budak yang lain pergi bermain di taman permainan bersama ibu Dan cik Leha ,memang jadi kebiasaan penghuni di rumah ank yatim murni luangkan Masa di taman tu.

"Apa yang awak nak cakap ni?"Aku lontarkan kta kta ,sudah lama kmi berdiam diri

Keluhan dilepaskan "Macam Mana kalau aku Tak Ada dengan kau nanti Maira ?Kau boleh jaga diri,jaga makan kau,Jangan kuat nangis semua tu?" Ada sedikit ketawa di hujungnya

"Kenapa awak boleh cakap macamtu pulak ,ish Tak suka la nak cakap benda mengarut macamni"Ada sedikit ketegasan di hujung ayat ku ,siapa saja yang tak sedih bila orang yang kau sayang cakap macamtu Kan?air Mata di takungan Mata ku mulai jatuh,sedikit sebak,tak boleh aku bayangkan kalau tiada dia,dia umpama sebagai seorang abang,seorang ayah, seorang kawan Dan bagaikan keluarga aku sendiri..

"Dengar aku cakap Ni Maira,Ajal maut semua di tangan tuhan ,Aku Tak tahu seberapa lama aku dapat luangkan Masa dengan kau Maira,dengan ibu,dengan semua orang dekat sini,jadi lebih baik aku pastikan yg kau bersedia untuk hidup Tanpa aku suatu Hari nanti "Adam kelihatan meraup wajahnya dengan kedua tapak tangannya,entah apa ada dalam fikirannya,seperti bercelaru .

"Adam,Kita Dari kecil sentiasa Ada sama sama ,jatuh bangun semua sama sama sampaikan Maira anggap Adam mcm keluarga Maira yg tak pernah Maira ada.Jadi Macam Mana Adam boleh expect Maira jadi kuat mcmtu sekali memang dah Tak nak jaga Maira dengan ibu ka dengan adik adik semua ha?!"

Terhincut bahu Adam melihat Aku seperti ini,maaf aku Tak kuat macam dia sangkakan .Pantas Aku bangun meninggalkan dirinya .Air mata yang kian jatuh Aku biarkan ,tergamak dia kata macamtu dekat aku

.

.

.

"Adam,panggilkan kejap Maira dengan adik adik makan malam ,ibu dah siapkan Ni ha"bau haruman masakan Ibu memenuhi satu rumah ,memang ibu pandai masak betul.

AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️Where stories live. Discover now