"Maira, kau Tak rasa ka cikgu Hafizul tu suka dekat kau?" Soalan Farah menghentikan aku yang sedang tekun menanda buku murid murid kelas ku.
"Ish kau Ni Farah, merepek apanya.Cikgu hafizul tu layan semua cikgu sama ja la.Diam la sikit suara kau tu Kang dengar semua cikgu dalam pejabat Ni" jari diletakkan di mulut supaya si Farah Ni tidak bercakap kuat,Farah Ni memang dikenali sebagai cikgu yang bersuara kuat.Sekali dia cakap satu dunia boleh dengar rasanya.
"Betul la Aku cakap Maira oi,cikgu hafizul tu syok dekat kau.Aku tengok dia layan kau macam girlfriend dia ha.Untungla kau dahla dia tu antara cikgu hensem dekat sini " kalau la Aku boleh kunci mulut Farah Ni nak ja Aku buat tapi mengenangkan dia satu satunya kawan baik Dan antara cikgu yang mengajar disini,Aku diamkan saja.Siti Farah ni Ada sahaja yang nak digosip nya Dan Hari Ni gosip tentang Aku Pula.Cikgu Hafizul memang boleh dikatakan antara cikgu yang diminati ramai oleh kerana penampilan Rupa yang dimilikki.Tapi aku Tak rasa apa yang si Farah Ni cakap betul,baik Aku diam Dan teruskan kerja Aku.Pen di tangan diteruskan menanda buku yang dihantar kepada ku,bagus mereka Ni setiap tugas aku beri selalu hantar .
"Cikgu Maira cikgu Maira," kelihatan seorang murid memanggil nama ku.Ditundukkan muka sekejap mungkin kepenatan berlari mencari ku.Aku hanya memandang Farah Dan Farah kelihatan memandang aku Pula.Hati Makin rasa Ada sesuatu terjadi.
"Cikgu,puas Saya Cari cikgu .Qaisara cikgu , dia Tiba Tiba pengsan dekat kelas Dan cikgu ganti untuk subjek mt Tak da sebabtu Saya Cari cikgu" kta firdaus .Mukanya kelihatan penat Serta peluh membasahi Muka itu.
"Allahu qaisara ka firdaus! Farah teman aku jap pergi kelas Aku" aku lantas bangun Dan kelihatan Farah mengikuti ku Tanpa soal.Langkah dilajukan sebaik mungkin untuk pergi ke Kelas 2 suci di blok A Aras 3.
Setibanya Aku di kelas,Qaisara dilihat terbaring Kaku .Aku segera menghampirinya Dan memegang tubuh itu .Pucat sekali bibir qaisara .
"Yang lain tahu Tak kenapa qaisara boleh pengsan macam Ni?"
"Em tadi dia makan roti peanut butter yang ibu Saya buat,Tiba Tiba qaisara Tak boleh nafas terus dia pengsan cikgu " ujar Syifa yang merupakan Rakan baik qaisara.
"Farah telefon kejap ambulance,qaisara Tak sedar lagi Ni aku takut kalau jadi apa apa " kataku kepada Farah .Aku tidak dapat menelefon kerana ditangan ku memangku qaisara yang Kaku masih tidak sedarkan diri.Panik, Aku sendiri Panik dalam keadaan macam Ni mujur Aku sudah dilatih semasa menjadi guru praktikal di Sekolah lama ku.
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romance"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...