"Ibu?Kau Tanya ibu?!Ibu dah lama Tak Ada laa !Mana kau selama Ni Mana kau aku Tanya!!Mungkin disebabkan kau ibu pergi!!!Sebab kau Adam!Kau tipu aku dengan yang lain !Aku benci kau adam."
Terkedu setelah aku mendengar suara itu memberitahu kepada ku.Jujur sakit ,betul ka semua Ni?Aku Tak silap dengar semua Ni Kan ?Maira Aku lihat terus memasukki dalam kereta lalu memecut laju meninggalkan Aku yang terdiam ini.Perlahan lahan air Mata Aku mengalir.Lalu aku memasukki dalam kereta .Soalan Sara Aku biarkan .Stereng kereta itu Aku hentak dengan kuat.
"ARHHHHHHH,kenapa aku Tak tahu semua Ni ?!Allahuakbar,ibuuuuuuuuu,maafkan Adam ibu.Adam Tak tahu ibu dah tiada!Ibuuu,kenapa ibu pergi tinggalkan Adam.Maafkan Adam ibu,Adam tiada di saat ibu perlu" laungku beserta dengan tangisan.Pedih cukup pedih.Sangkaan ku ibu masih Ada ,hidup bahagia bersama Maira Dan yang lain.Tapi Aku silap,ibu rupanya dah tiada.Setelah 10 tahun aku baru tahu semua Ni,allahu sungguh sungguh aku terseksa ,aku berjuang hidup demi ibu Dan Maira.Jika ibu sudah tiada Dan Maira membenci aku,buat apa Aku hidup lagi?!
"Daddy ,daddy kenapa Ni?" Tangisan Sara semakin kuat mungkin takut melihat Aku begini.Aku membiarkan saja .
Setibanya Aku di rumah bersama Sara.Aku hanya membiarkan Mak cik Timah mengambil Sara Dan membawanya ke bilik.Melihatkan wajah mak cik Timah yang hairan melihat Sara yang menangis teresak esak Dan mahu bertanya selanjutnya,aku terus berlalu ke bilik.
"BUM" Pintu ditutup dengan kuat
"Mak cik Timah ,kenapa dengan Adam tu?"
"Em ,em Saya Tak tahu datin.Lepas balik Dari Sekolah Sara terus Adam mcmtu,Sara pula menangis lepas Turun Dari kereta.Tapi Saya dah suruh Sara masuk bilik bersih Kan diri "
"Haih risau Saya ,Tak pa nanti Saya tengokkan Adam bila dia dah okey"
"Baik Datin,Saya pergi ke dapur dulu ye siapkan apa yang patut"
.........
Sudah malam Dan aku masih mengurungkan diri dalam bilik.ketukkan pintu oleh Mama,Aku biarkan.
"ARHHHH SERABUT"
"Ya Allah ,Adam,kenapa Ni! Beritahu mama ,Dari tadi Adam masih kurung dalam bilik.Kenapa Ni Adam?Adam sayang bukakkan pintu Ni,Adam Tak makan Dari tadi lagi Dan ubat Adam Tak sentuh lagi " pujukan Mama Aku biarkan.
"Mama please tinggalkan Adam sendiri!Adam serabutla!!" Jerit ku meminta mama pergi.
"Baik,mama pergi,makanan Dan ubat mama letakkan di luar Ni ye Adam.Nanti kalau okey please keluar Adam ,kesian Sara.Dari tadi Cari daddy dia."
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romance"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...