Aku memandang Maira dibelakang sekilas lalu.Gerak gerinya jelas menunjukkan yang dia juga gementar dengan segala kemungkinan yang akan didengar.Aku lemparkan senyuman agar hilangkan kegusaran di hati.Terasa lega bila akhirnya Maira selamat jua dari Syu.Flashback
"Actually,i kenal dengan Syu."
Luahan daripada Ariana jelas membuatkan mereka bertiga berpandangan sesama sendiri.Agak terkejut dengan luahan dari Ariana.
"Like how?!U ada bersubahat dengan dia ka Ariana!" Tuduh Adam dengan meluru namun gerak mata dari Daniel meminta akan Adam mendengar dahulu,akhirnya Adam turutkan jua.
"No,no please . Dengar dulu apa I nak cakap ni."pinta Ariana dengan bersungguh.
Farah disebelah hafizul sudah memutarkan bebola matanya.Walaupun tidak kenal siapa sebenarnya Ariana ini,dia merasakan wanita ini tidak boleh dipercayai dengan mudah.
"I ..i kenal Syu ni pun lepas terserempak dengan dia dekat mall.Dia kata dia nak tolong i.At first i tak faham apa maksud dia and i tak kenal dia pun.Then kitorang jumpa pula dekat satu restoren ni.Masatu i tahu yang dia stalk i.Dia tawarkan diri dia untuk tolong dapatkan u Adam.."
"What..." Terkejut sekali Adam mendengarkan hal itu.Riak mukanya jelas berubah.
"Dia tahu i cintakan U.Memang i mengaku bila i dapat tahu u dah nak kahwin,memang hancur hati i.Hancur sangat sangat sampaikan satu tahap i nak hancurkan hidup both of you.T..tapi i tak sanggup and i tak kejam macamtu!Believe in me!I langsung tak terlibat dengan rancangan dia tu,i tolak then i bawa diri jauh dari sini.Hilangkan diri sekejap dari semua orang termasuk nak jauhkan diri dari Syu."
Memang tidak dinafikan Ariana cinta pada dirinya dan tidak pernah berputus asa untuk memilikki hati Adam . Namun Adam tetap menolak luahan hati itu,walaupun berpisah agak lama dengan Maira dahulu dia sekalipun tidak pernah melupakan Nur Humaira.Hatinya tetap setia akan wanita itu,wanita yang pernah dijanjikan untuk dijaga sepanjang hayatnya.
Adam memandang Ariana begitu juga Ariana.Masing masing hanya diam membisu.
"Yap baru saya ingat Syu.Dia perempuan pakai tudung labuh kan?Dia gelar diri dia as Syu.Ye dia lah yang bagi botol air minuman tu sebelum aku bagi dekat Maira.Aku rasa dia yang letak ubat tu!"Kata Hafizul secara tiba tiba.Dia yakin Syu yang dia jumpa tempoh hari adalah orang yang sama dengan Syu yang dikatakan oleh Ariana.
Daniel yang tadinya berdiam diri akhirnya bersuara.
"Aku ispektor Daniel,yang ditugaskan untuk kes Adam.Kau ingat Adam pesanan yang di forward kan dekat aku dari unknown number tu?Bila baca balik,akhir ayat tertulis 'kita kahwin tau lepasni.Memang sah sah suspek tu perempuan.Dengan keterangan yang ada dari hafizul dan Ariana,kemungkinan Syu dalang semuani." Tegas Daniel menyuarakan pandangan dengan bukti yang dikumpulkan beberapa hari lepas.
Mujur dia dapat mencari Ariana dari selepas menyiasat semua kenalan Adam termasuk pekerja pekerja di bawah Adam dahulu.Dan salah satu maklumat yang dia dapat ialah Ariana merupakan bekas assistance Adam dan bila disoal pekerja yang lain,kebanyakkan mengatakan Ariana ialah perempuan yang mencintai Adam.
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romance"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...