Sendiri

164 24 11
                                    


Buku di hadapanku, aku tidak langsung sentuh .Makanan yang dihantar oleh bibik ,langsung tidak aku jamah.Tidak smaa seperti masakkan ibu.Arh ,Aku rindu ! Macam Mana keadaan diorang sekarang Ni ?

Lalu aku membaringkan diri di tempat baru ku.Bilik ini luas,tersusun Dan sangat mengikut citarasa aku.Tetapi kalah dengan rumh ku iaitu rumh murni,tempat Aku membesar.Memang bilik yg aku duduki ini secara am nya tidak tewas dgn rumh lma ku.Aku lebih selesa di rumh murni,tidak sunyi di sini sunyi aku tidak selesa dgn mereka.

Aku lebih selesa di rumh murni,tidak sunyi di sini sunyi aku tidak selesa dgn mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Welcome to our new home .Sekarang Ni jgn malu malu ye,Kita dh jadi keluarga.i'm your mom right know and he is your father.Dah lama mama nk anak lelaki, alhamdullilah dh dpt Kan papa?"kta Dari seorg wanita yg umurnya mungkin dalam klngn 40 an.Ramah Dan baik tapi tidak sesekali dpt gnti ibu.Dia bersanggul tinggi,mengenakan baju moden yg dipakai org atasan,wajahnya ayu mengenakan solekan tipis.Di sebelahnya suaminya yg menjdi ayh ku mulai skrg.Umurnya juga Seakan Dlm lingkungan itu,mengenakan bju korporat.Mungkin Bru sahaja selesai urusan lalu mengambil Aku sebentar tdi...

"Betul tu mama,skrgni adam dh jdi keluarga kita.Welcome home my son"tersenyum wajahnya melihat aku.Aku terdiam Dan hnya mengiya Kan saja.Tidak mahu aku bercakap terlalu bnyk dgn org yg Bru Aku kenal.

Tup tup..
"Ni bibik,bibik masuk ya nak letak ubat Adam"

Lantas pintu dibuka Dan lamunan ku terhenti seketika tentang peristiwa tadi.Aku tersenyum melihat dia,mengingatkn aku tentang cik Leha .

"Ye,letakla bibik,nanti Adam makan ye.Boleh Adam tahu nama bibik "soalku.Aku tidk selesa menggunakan perkataan itu untuk memanggilnya.

"Boleh ja Adam,nma bibik ialah senah ."

"Kalau mcmtu,Adam pnggil cik senah la,lebih elok mcmtu"

AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️Where stories live. Discover now