Bahagia

165 15 16
                                    

"Sh*it!!!"satu perkataan keluar daripada mulut perempuan itu.Tangan digenggam sebaik mungkin setelah mendengar berita buruk itu.Ya,dia kecewa sesungguhnya kecewa.Rupanya lelaki yang dia cinta akan berkahwin tak lama lagi.

"Well Adam,kau memang dasar tak kenang diri.Kau lupa siapa yang tolong Syarikat papa kau dulu!?Daddy aku la bod*h!.Kau tunggu aku adam,game just started as you wish." Makian demi makian dilemparkan.Kad Kahwin yang tertera nama dua insan yang dia benci telah dikoyak dan dibuang begitu saja.Kini , pelbagai strategi difikirkan untuk menghancurkan kebahagian dua insan itu.

2 minggu pelbagai persiapan sudah dilaksanakan.Dari tempat majlis,atur cara majlis.Hanya pakaian yang hendak dipakai sahaja ingin dicuba hari ini dan satu lagi masalah .Siapa yang hendak jadi wali ku nanti?Difikiran balik aku tiada saudara mara lain,keluarga ?Ibu ayah aku sendiri buang jadi siapa yang ingin menjadi wali ku?.

Pin pin

Pintu kereta dibuka oleh Adam.Aku lalu masuk dengan segera.Ya Adam dah boleh keluar dari hospital ,itupun setelah dipujuk olehnya kepada doktor.Tetapi dengan syarat Adam akan pergi appointment dan selalu makan ubatnya.Sudah aku tegaskan yang aku hanya inginkan yang sederhana tapi Adam kata biarlah ini permintaan mama dan kenangan untuk diri mereka.Mama mesti saja inginkan yang terbaik untuk mereka.

"Sayang,termenung apa tu?Jangan risau okey tentang hal wali tu,kita akan fikirkan." Tegur Adam kepada ku yang menyedari aku hanya termenung dari tadi.Panggilan itu telah dipanggil sejak minggu lepas.Walaupun agak janggal pada mulanya namun setelah itu sudah aku dapat biasakan diri.

"Mana ada Maira termenung, Maira tengok ni permandangan dekat sini cantik " kataku kepada Adam.Memang benar aku terpegun dengan pemandangan di sini.Aku sebolehnya tidak mahu memikirkan sangat hal itu namun selalu bermain di fikiran mengenangkan tarikh akad nikah beberapa minggu lagi.

"Abang ingat sayang termenung hal tu.But believe in me,hal tu serah dekat abang ok dear?Ouh ya cantikkan dekat sini.Butik yang mama kata tu area sini."

"Ya,Maira serah dekat abang ok?Nama butik tu apa abang?"

"Butik tu nama butik Cassandra.Mama kata tu butik kawan dia"

Setelah itu perjalanan diteruskan .

"Wake up dear,dah sampai ni" Adam kelihatan cuba membangunkan Maira.Beberapa kali Cuba dibangunkan oleh Adam,namun gagal masih saja nyenyak tidur.

[Adam pov]

Mata itu sangat cantik walaupun sedang tidur.Mata itu juga pernah mengalirkan air mata kerana dia.Sangat cantik wajah ini sempurna di matanya.Beruntung ,aku beruntung mendapat dia.

AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️Where stories live. Discover now