"Papa baru balik?"Macam mana kerja papa dekat Bandung?it is okey?"
"Ye papa baru sampai ja tadi.Dah settel,projek diluluskan dekat sana.Papa balik ni pun sebab Adam.Adam ,we need to talk about your health."
"I don't want to talk about this.Adam totally fine right now pa"
Aku yang baru sahaja hendak keluar dari bilik terhenti apabila mendengarkan perbualan Adam dengan ayahnya.Apa yang dimaksudkan dengan kesihatan Adam?
"No Adam,dah lama Adam tak pergi appointment dekat hospital kan?Papa and mama worry about you!lagipun penyakit Adam dah stage semakin kritikal!Ubat pun dah lama tak makan kan?Adam tak kesian dekat Sara ka?!"
"Papa, please nanti kita cakap tentang ni"
Dan bunyi pintu ditutup kuat dari luar.Mesti Adam.Adam sakit apa?Stage penyakit Adam makin kritikal? Tapi, Adam terlihat sihat sahaja di mataku.Kenapa aku terasa seperti sesuatu buruk akan berlaku?
.
.
.
.
"Maira,sini sarapan sama sama" ajak aunty Lia kepadaku.Di meja makan ini terhidang pelbagai sarapan yang menyelerakan.Terlalu banyak hinggakan aku rasakan membazir.
"Maira kenalkan ini Papa Adam,Dato Mansor " kata aunty Lia seraya menunjuk ke arah ayah Adam.Ouh Rupanya itu ayah angkat Adam.Kenapa rupa seakan sama dengan Adam?Sangat iras ,hidung dan matanya lain pula dari aunty Lia.
"No need to call me that,panggil uncle ja .Aunty Lia dah gitau tujuan Maira datang semalam .Terima kasih ya jaga cucu uncle ni" Sara disebelahnya sudah tersenyum.Terlihat keakraban di antara dua insan itu.Bertuah sungguh Sara dalam keluarga ni.
"Kejap lagi Abang hantar Maira ya " kata Adam disebelahku.Aku hanya mengangguk tanda setuju.Peristiwa semalam buatkan aku tidak bercakap dengannya tapi tetap Adam masih melayani ku seperti biasa.
Setelah itu aku menolong cik Senah di dapur,membersihkan pinggan mangkuk.Sudah dihalang dikatakan aku ini sebagai tetamu tidak boleh tolong itu ini.Tapi aku tetap menolongnya .Tidak selesa dilayan sebaik ini,sekurangnya aku tolong apa patut.
"Maira cantik sangatla baik pulak tu,patut Adam suka" kata cik Senah secara tiba tiba.
"Tak ada la Cik Senah,macam mana cik Senah tau ni?
"Cik Senah taula.Adam tu tak pernah layan perempuan lain macam mana dia layan Maira Tau" mesra sekali cik Senah menjawab pertanyaan ku.
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romans"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...