Fail di tangan masih aku pegang Dan dilihat dengan teliti.Fail ini merangkumi kesemua data Syarikat Empire Building .Tanggungjawab yang diberi oleh Papa harus aku galas dengan penuh amanah.Tidak boleh Aku pandang leka dengan semua ni.
"Hai darling,what are you doing my dear?" Pintu dibuka dan dilihat Ariana menerjah Masuk ke ruangan bilik pejabat ku.Arh minah ni lagi,tak boleh tengok aku senang langsung!
"Ariana stop calling me that.Apa yang U rasa kalau tengok I pegang fail semua ni mestila tengah buat kerja kan?" Ingin Aku menyambung kembali tugas yang tergendala disebabkan oleh Ariana , dilihat tangan itu pantas sahaja menyentuh jari ku.Seakan mengoda diriku .
"Ariana ,stop it!Kita dekat office please behave!And what I told u yesterday,about your appearance I mean u punya baju .Apa Ni skirt singkat atas lutut ,u punya baju lagi terdedah Sana sini!Mana Etika u as assistant I dekat sini?! Jerit ku Mula hilang sabar dengan perangai Ariana.
Ariana kelihatan bangun Dari kerusi yang menempatkan dia di hadapan ku,mulai didekati diri ku dan butang baju ku perlahan lahan dibuka.Dengan Serta merta Aku tolak tangan itu Dan hinggap satu tamparan di wajah yang digilai ramai jejaka.
"ARIANA ,U KELUAR SEKARANG! "
"Wait why?!" Wajah Ariana mulai pucat mungkin tidak sangka dengan tindakan ku.Ariana sememangnya menguji kesabaranku.
"I SAID GO OUT NOW!" Suara ku mula ditinggikan.Meja di hadapan ku Aku hentak dengan kuat membuatkan Ariana keluar dengan pantas.Soal tentang batas aku sememangnya menjaga dari dulu lagi,hanya yang layak sahaja dapat memegang diriku dan itu bukannya Tengku Saffa Ariana .Dia mungkin rebutan para lelaki di luar sana tetapi bukan aku.Kalau diikutkan hati mahu saja aku pecat Ariana tapi bila difikirkan semula Ariana ialah anak Rakan baik papa.Mustahil aku dapat memecat ariana.Daddy Ariana salah seorang yang membantu Papa ketika Syarikat ni hampir jatuh ke tangan musuh.Arh serabut.
Lantas iPhone 11 plus yang terletak di tepi ku,aku ambil dengan segera.Kusut mahu aku teruskan kerja.Dengan itu aku tolak fail itu ke tepi nanti saja aku habiskan.
Assalamualaikum Maira,Ni abang Adam.Buat apa tu? Abang rindu mairala
Dan mesej itu dihantar kepada Maira.Rindu Pula kepada Maira ,dah hampir 2 minggu aku tak jumpa semenjak kes Sara haritu.Aku harap dibalas mesej ini.
Waalaikumussalam.Em encik Adam ka?kenapa mesej Saya?Ouh ya macam Mana dengan Sara?dah Makin okey ka Saya risau ,2 minggu Sara dah tak datang Sekolah.
Sara dah Makin sihat,dia selalu tanya bila nak pergi sekolah.Tapi saya kata nanti dulu bagi sihat betul betul ><
Dan mesej itu sekali lagi dihantar kepada Maira.Diletakkan emoji comel itu di hujung ayat.Tidak pernah aku buat sebegitu kepada perempuan lain tapi Maira ini agak istimewa layanan ku kepadanya.
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romance"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...