Nasib saja cuti penggal sekolah dah bermula .Dengan itu Aku mengambil keputusan untuk mencari pekerjaan sampingan.Waktu pagi aku menolong Menjual nasi lemak Dan kuih muih bersama Mak cik Timah. Mak cik Timah jiran kami.Bila mendapat Tahu tentang keadaan kami hadapi,dia menawarkan untuk Aku menolongnya di warung itu.Aku bersyukur dengan pertolongan dia,Walaupun bayaran yang diterima tidaklah banyak tapi dapat menampung perbelanjaan kami di rumah murni.Nanti Aku akan mencari pekerjaan lain untuk Aku usahakan buat bayaran rawatan ibu.Petang nanti aku akan ke hospital.Sudah tiga minggu kimoterapi ibu dijalankan Dan petang ini doktor akan beritahu keputusan kimoterapi ibu.Aku harap kimoterapi Ni berjaya Dan ibu tidak usah lakukan pembedahan.
....................
"Cik Maira diminta untuk ke hospital sekarang ,ibu cik Maira sedang tenat"suara salah seorang kakitangan hospital itu memberitahu.Makanan yang Aku beli untuk adik adik terlepas.Allahu ,betul ka apa aku dengar Ni.
Setelah itu,aku Tiba di perkarangan hospital bersama cik Leha.Mujur Mak cik Timah menawarkan diri untuk jaga adik adik ke rumah.Sungguh,sungguh aku takut!Tidak dapat aku gambarkan perasaan ini.Perkara ini tidak pernah aku sesekali bayangkan akan terjadi.Tuhan,aku minta pada Mu Jangan lagi ambil ibu Dari kami.Aku merayu.
"Doktor macam Mana dengan ibu Saya? "Aku bertanya Setelah lihat doktor Hadi keluar Dari Zon kritikal yang menempatkan ibu.
"Saya harap cik Maira tabah dengan ujian ini.Allah lebih sayangkan ibu cik Maira.Kami pihak hospital tidak menyangka yang ibu cik akan jadi sebegitu ,seingat kami ,kami dapat mencari donor hati yang sesuai untuk pembedahan ibu cik.Tapi semua dah terlambat,ibu cik memang kritikal tadi.Takziah diucapkan Cik Maira."
'Allahu,Ibu!!!!!" Terduduk Kaku di tepi cik Leha.Lemah,sesungguhnya Aku lemah.Tangisan Aku memenuhi ruang itu.Biarlah semua orang mahu pandang aku.Biar semua orang dengar tangisan Aku.
"Innalillah,Maira sabaq Maira .Allah sayang ibu Maira."Cik Leha Cuba menenangkan aku.Aku Tak kuat sungguh aku Tak kuat.Ibu hanya tempat kami bergantung ,kenapa jadi macam Ni dekat diri ku.
...........
"Fazubanallazibiyadihimalakutukullisyaiinwailaihiturjaun"
Sayup-sayup kedengaran bacaan yassin orang ramai memenuhi ruang tamu dengan diiringi titisan hujan jatuh ke bumi.Langit bagaikan turut bersedih.Jenazah ibu kelihatan tenang tidak sekalipun wajah itu pucat seperti ketika ibu sakit.Ibu Seakan akan tidur dengan senyuman.Setiba nya giliran ku mencium wajah itu untuk Kali terakhir,sedaya upaya aku tahan Dari titiskan air mata Dari mengenai wajah Dan tubuh itu yang sudah sempurna dimandikan .Wajah itu aku cium lama.Sebak allahu tidak sangka ibu pergi dengan cepat.Sangkaan Aku ibu akan sentiasa Ada dengan aku.Ibu,Maira Tak kuat Tau ibu ;)
YOU ARE READING
AKU PENDOSA [COMPLETE]☑️
Romance"Abang akan jaga Maira selamanya " "Janji ye abang?" "Ye abang janji" Satu janji,Dua insan Dibesarkan dan hidup bersama sama sejak masih kecil.Berjanji akan menjaga satu sama lain sehinggalah Adam tiba tiba sahaja meninggalkan rumah murni . "Aku ben...