(Harran )
Meral bunları düşünürken yaşlı adam tekrar konuştu.
- benim hatunla bakıyorduk oraya o da göçüp gidince bu diyardan bende toplanıp buraya geldim. Bu gördüğün küçük çay ocagini açtım işte.
demişti Efkarli efkarli devam etmişti konuşmasına.
- yaş 60 i geçti kızım, bu dünyada kaldım tek başıma duramadim oralarda, hanim olmadan yapamadım. Çoluk çocuk da olmayınca daha fazla yalnız kalamadim , attım kapağı buralara.
Demişti, üzülmustu genç kız, dayanamayıp sordu adama- çocuğunuz hiç mi olmadı.
Diye. adam acı ile gülüp.
- ah be kızım halen yanıyor yüreğim oldu olmaz mı! Dünyalar güzeli bir kızım oldu. 27 yaşında idim o zamanlar dünyalar benim olmuş sadece benim etrafımda dönüyordu, çocuğum olunca. Istanbula göç ettik sonrasında, öyle böyle attık kendimizi bir yere. Hemen bir işe başladım. Zor gelmedi hiç bir şey. Kızım 4 yaşına gelene kadar çok güzel di hersey , 4. Yaş gününde o kapıda oynarken biz de hazırlık yapıyorduk evde karım kıza bakmaya gidince bulamadı kapıda, aradık heryeri konu komşu demedik her yere baktık. Polis e haber verdik, gören bilen kimse yok. 1 hafta sonra aldık haberini Belgrad ormanı yakınında bulmuslar cesedi. Kahrolduk kızım yıkıldık, hayatla tüm bağımiz koptu, eşim yemeden içmeden kesildi, o zamanlar, daha fazla dayanamadik oralarda durmaya, göçtuk geldik buralara tekrar, ama yüreğimiz kaldı orda, kaçamadık acimizdan iste, acıyla yandı yüreğimiz her geçen gün daha da arttı. En son dayanamadı benim hanim kanser oldu. Yıllarca doktor kapısı gezdik, o halde bile yalnız bırakmadı beni, hep yanımda oldu, ama kızım ikimizinde içi yangın yeri idi. Başka çocuk yapmayı da düşünmedik hiç. En sonunda da daha beter acı yaşattı hanim bana, yalnız koyup gitti beni buralarda. Nasıl dayanırim bu acıya bilmem kızım. Çok vaktim kalmadı benim de.
Demişti gözünden düşen bir yaş eşliğinde.
Genç kız da ağlıyordu olanlara, kendi anısıni hatırlamısti, kızının öldüğü günü. Hiç unutmuyordu zaten.Evlendikten 1 yıl sonra hamile kalmıştı genç kadın. Çok heyecanlı idi. Sevdiği adamdan bir parça taşıyordu. Bu düşünce bile heyecanlamasina neden oluyordu. Dokuz ay zor geçmiş olsada bir kızı olmuştu, Feray koymuşlar di ismini, doğum dan sonra da calismaya devam etmişti genç kız, anlaşamamis lardi ilk defa bir konuda, Feridun ile kavga başlamışlardı aralarında. Fotoğraf her şey idi genç kadın için, işini birakmayi düşünmemişti asla. Kızları 1 yaşına girene kadar devam etmişti kavgaları. Hem iş hem çocuk olunca zorlanmisti biraz Meral. Feridun a vakit bile ayıramaz olmuştu. O zamanlar fark edememis ti sevdiği adamın kendisini aldattigini.
Acı ile yandı içi tekrar ne kadar salakmisim dedi farketmemisim, halbuki hepsi gözümün önünde olmuştu diye düşündü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ikinci Bahar....
عاطفيةMeral in hayatı idi, her şeyi.Sevmeyi,yaşamayı,mutluluğu öğrendiği hayatı. Öyle bir an geldi.Hayatı, yaşamayı, mutluluğu unuttu. Hayata yeniden başlayabilecek mi? Sevmeyi tekrar denemeye cesaret edebilecek mi? Peki ya mutluluk! Mutluluğu tekrar göre...