B.H.-10

2.8K 53 3
                                    

1 HAFTA SONRA

Günaydıınnn... Bugün Eslem tam 10 günlük oldu. Artık birbirimize alışmış yavaş yavaş düzenimizi oturtmuştuk. Bugün Aynur teyzemler gelicekti iki gece kalıcaklardı dönerlerken de annem de gidicekti onlarla. Artık iyice kendimi toparladığım için yalnız kalmaya başlayacaktık.Bu durumdan en çok Barış memnundu ...pis sapık...niyetsiz...

Saat öğlen 12 olmuştu. Annemle biraz evi toplayacaktık ama ilk olarak Eslemi uyutmam gerekiyordu.Annem elinde süpürgeyle içeri girdi."Kızım Eslem uyuyunca süpürge yaparsak uyanır. Sen hazır eslemleyken ben şimdi süpüreveriyim"

"Yok ya ben yaparım yoruldun artık sen"dedim esleme düşürdüğü emziğini tekrar verirken."Yok yok uyancak yoksa çocuk hiçbirşey yapamıcaz"kabullenip kafamı salladım. Eslemle ben yatak odasına geçerken annem süpürge yapmaya başladı.Yatak odasına girip kapıyı kapattım. Bezini değiştirmek için Eslemi yatağın ortasına yatırdım. Eldivenlerini ağzıyla çıkartmaya çalışıyordu.Nefret ediyordu eldivenlerden ama özellikle uyanıkken takıyordum çünkü yüzünü çiziyordu ama uyurken çıkarıyordum.

Komodinin üstünden bez ve ıslak mendili aldım çekmeceden de pişik kremini aldım. Zıbın takımının altını çıkardım çıtçıtlı badisini açtım ve ...Göbek bağının düştüğünü gördüm. Yani bu demek oluyor ki artık banyo yapabilir kenara düşen göbek bağını aldım ve yatağın kenarına koydum. Gülerek"şimdi biz ilk banyomuzu yapıcaz kızıımm"dedim bana bakıp ellerini aşağı yukarı sallamaya başladı.

"Şimdi seni uyutalım,biz anneanneyle işlerimizi bitirelim sonra sen uyanınca bıcı bıcı yapalım olur mu?"dedim cevap vermesini bekler gibi cevap verdi de.Annesine sırıttıktan sonra bezini değiştirdim ve uyuması için emzirmeye başladım. Bir süre sonra zorlamadan uykuya daldı. Ayağa kalkıp beşiğine yatırdım. Göbek bağını bir peçeteye sarıp sessizce odadan çıktım.

Salonda süpürgeyi bitirip yerine koyan annemin yanına gittim"Anne bak göbek bağımız düşmüş"dedim elimdeki peçetenin içindeki bağa bakıp"Ay maşallah.Hastane bahçesine gömün de doktor olsun inşallah"Anne ben inanmam öyle şeye"dedim burun kıvırarak annem kaşlarını çatıp"Niyeymiş. Bak senin sarılık ameliyatında hastanede kalmıştı hemşire oldun"dedi harbiden bunu hiç farketmemiştim. Kanımı göbek bağından değiştirmişler bu yüzden hastanede kalmış.

Mutfağa geçip orayı temizlemeye başladım. İlk olarak makinedeki temiz bulaşıkları yerleştirdim. Tezgahı güzelce sildikten sonra dolap kapaklarını silmeye başladım. Mutfak biterken annem de odaların tozunu almıştı ama yatak odası yasaklı alan gibi girmiyordu. Neymiş orası özelimmiş benim yapmam lazımmış. Tamam haklı da annem sonuçta o girebilirdi. Eslem uyanınca kendim temizlicektim o odayı. Kuruyan çamaşırları sepete koyup salona geçtim.

Televizyondaki moda programını izlerken çamaşırları katlamaya başladım.Annem yanıma gelip oturdu."Ne yemek yapalım canın birşey istiyor mu?"dedi elimdeki Eslemin tulumunu katlarken cevap verdim."Yok birşey istemiyor canım.Eniştem sever et güveç yapalım mı?"dedim eniştem çok severdi güveci

"Olur yanına pilav bir de biber yoğurtlaması yaparız""Bak derin dondurucuda benim yazdan koyduğum kızarmış biberler var acı onu yapalım."annem kafasını sallayıp eti çıkarmaya mutfağa gitti. Çamaşırlar bittikten sonra kıyafetleri alıp ayağa kalktım.İlk Eslemin kıyafetlerini dolabına yerleştirdim.Bizimkileri alıp yatak odasına sessizce girdim. Kıyafetleri giyinme odasına yerleştirip beşiğin yanına gittim. Mışıl mışıl uyuyordu.Uykuya dalınca güzel uyuyordu. 

Odadan çıkarken ağlama sesi yükseldi.Resmen kendi kendime nazar değdirdim çocuğuma...

Tekrar içeri girip uyanan bebeğimi kucağıma aldım. Özellikle yeni uyandığı zamanlar kucağımda keyif yapmayı çok seviyordu.Emziğini de alıp salona geçtim beraber koltukta otururken annem de geldi."Oy benim prensesim mi uyanmış.Anneannesinin kuzusu tatlı şebeğii.Bugün büyük teyze gelicekmiş kuzum..."diye konuşurlarken ben de katıldım"Yaa teyzelerle tanışıcak bakalım. Bu arada eksik birşey var mı? Barışa söyleyelim"

BEBEKLİ HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin