"Awak ok tak? Cedera tak?" soal aku risau padanya.
Dia merenung tepat kedalam mata aku. "Think about yourself first" balasnya tegas.
"Sikit je ni" kata aku. Entah kenapa boleh keluar ayat tu. Padahal sakitnya lebih daripada yang aku jangkakan.
"sikit apa?! Kalau dah berdarah banyak macam ni? Someone call ambulance now!" tengkingnya lagi. Kali ni aku terdiam. Terkelu.
"Tunggu sini. Saya ambil first aid" katanya sambil pantas berlari meninggalkan aku.
Ting..ting..
Bunyi jam loceng menyentak aku. Sekejap nya dah tengah malam! Aku bingkas bangun. Kalau aku tak sampai rumah mesti papa Iz beritahu mama.
Bila mama dapat tahu. Mati aku. Silap-silap dia upah orang jaga aku.
Dalam kelam kabut aku, aku terlupa tentang Syah. Dari tadi aku tak nampak dia. Ah lantaklah. Tangan aku sakit.
"Meliya.."
Panggil seseorang. Aku tak menoleh.
"Meliya Qistina!"
Reaksi aku masih sama. Fokus pada larian kecil aku
Aku sekadar mengangkat tangan kiri aku yang dari tadi menekap luka.
Tanda aku beri responlah.🔸🔸🔸👑🔸🔸🔸
Qaef yang masih terkejut itu gigih mencari first aid.
Dia berlari pantas ketempat dimana seorang perempuan menyelamatkannya tadi.
"where?... Where is she?" soalnya terkejut. Terkejut melihat perempuan tadi tak ada disitu.
Pantas dia berlari keluar balkoni mencari perempuan itu. Risau, risau akan perempuan itu.
Dari atas balkoni, Qaef melihat perempuan tadi sedang berlari sambil menahan sakit.
"Err.. He..C.." kaku, tak tahu nak panggil apa.
"Cinderella!" jeritnya memanggil perempuan itu. Tapi, sayang dia terlalu jauh.
Dengan pandangan penuh sayu dan risau, dia menatap kearah perempuan itu. Tidak senang duduk dia.
Tiba-tiba dia terdengar seseorang menjerit. Pantas dia menoleh.
"Meliya Qistina!"
Satu suara yang bergema itu mengejutkan Qaef.
Dia kembali menjengah. Dia lihat seorang lelaki sedang memanggil cinderella tadi.
"Meliya Qistina?" katanya seakan terkejut.
Wajahnya jelas menunjukkan dia terkejut. Keliru. Seperti oernah dengar nama tu.
Dengan perasaan bercampur baur, dia kembali keruang dewan selepas semua tetamu telah diarah pulang oleh Iman.
"Whats going on here?" soalnya bengis.
"Aku hampir mati kau tahu tak?! Someone tell me what's happen just now!!" tengkingnya dan membuatkan semua terkejut.
"Tuan!"
Semua yang ada menoleh kearah suara itu, termasuklah Qaef.
Iman masuk dengan wajah tegang. Dia menghampiri Qaef dan berbisik sesuatu ditelinganya.
Wajahnya Qaef kelihatan semakin marah. Suasana tegang.
"Bawa dia masuk" arah Qaef.
Iman memberi arahan kepada orang bawahannya. Kelihatan seorang lelaki memakai hoodie kelabu gelap dengan wajah tersenyum sinis.
YOU ARE READING
A FAKE CINDERELLA [C]
RomanceYesterday is a HISTORY, Tommorow is a MISTERY, But today is a GIFT. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸👑🔸🔸🔸🔸🔸🔸 EVERY fairy tales story end with happily. And, I want it too. Snow white found her true love. Cinderella found her true love. Rapunzel found her true love...