17 :👑

59 4 0
                                    

Sudah sebulan aku tinggal di istana QM. Mama langsung tak ada talefon aku. Aku pun dah malas nak berharap.

Papa Iz je yang tak henti call aku tanya kenapa tak balik. Nasib baiklah aku pandai goreng cerita, aku tipu dia yang aku ada lawatan luar selama beberapa bulan. Lantaklah, hahaha.

Ngantuknya. Malas betullah aku nak bangun. Lagipun, aku dah tak ada kelas lagi. Apa yang aku nak buat.

Daripada aku buang masa ni. Lebih baik aku pergi rumah orang tua tu. Dapatlah juga aku melawat dan meluangkan masa dengan mereka daripada duduk tak buat apa.

Aku cepat-cepat bersiap.

Seusai bersiap, aku turun kebawah. Aku lihat suasana sama macam hari lain.

"Nak pergi mana?" soal Qaef dan mengejutkan aku.

"Ish Qaef ni. Terkejutlah Mel" kata aku sambil mengusap dada lembut.

"Qaef tanya. Nak kemana ni? Cantik-cantik macam ni" soal Qaef lagi.

Aku hanya tersenyum malu. Cantik ke? Haha perasan sikit.

"nak pergi dating." balas aku selamba sambil berlalu meninggalkan dia.

"huh? Dating? Dengan siapa?" soalnya ingin tahu. Aku hanya diam. Saja nak mengusik dia.

Aku tidak menghiraukannya. "Mel. Beritahulah, dengan siapa?"

"adalah"

"Mel. Qaef ni suami Mel tau"

Aku memandang wajah Qaef yang tengah marah tu. Alahai cemburu ke? Comelnya.

"Qaef cemburu ke?" soal aku.

"Mestilah. Mel isteri Qaef. Mel nak pergi mana? Qaef nak ikut" katanya lagi.

Aku tersenyum memandangnya. "mana boleh. Qaefkan kerja"

"Iman! Hari ni aku tak masuk kerja" kata Qaef memberitahu Iman.

Lengan aku ditarik kasar olehnya. Aku hanya ikut dengan wajah sekamba.

Seronok pula tengok dia cemburu macam ni.

Aku tidak memberitahu Qaef kemana aku nak pergi. Aku hanya tunjuk jalan sahaja. Dia yang tawar diri dan beria nak ikut aku.

Dalam beberapa minit perjalanan, akhirnya kami tiba di rumah orang tua.

Qaef memandang aku silih berganti.

"Ini... Ini..."

"ya. Mel nak dating dengan bonda-bonda dekat sinilah"

"kenapa Mel tak bagitau Qaef?"

Aku mengerutkan dahi.

"Salah Mel ke? Qaef yang tanya soalan melulu, tak bagi peluang Mel nak cakap"

Qaef mengeluh. Dia hanya tersenyum.

"Cemburu ke tu?"

"gila tak cemburu. Qaef dah standby penumbuk dah tadi" guraunya sambil menunjukkan penumbuknya.

Aku tertawa lucu. Ada-ada je lah dia ni.

"hahaha.. Apa Qaef ni? Dahlah jom. Tu pun kalau Qaef tak kisahlah" sempat aku perlinya.

Tiba-tiba pipi aku diciumnya.

Aku memandangnya. Tak sempat aku nak berkata-kata, dia mencelah.

"Jawablah, Qaef cium bibir Mel nanti. Pandang rendah dekat Qaef lagi kan" kata Qaef.

Aku mencebik muka.

Eiii... Dia ni kan, menyakitkan hati betullah.

"hah. Mencebiklah, nak kena cium lagi dengan Qaef" ugutnya.

A FAKE CINDERELLA [C]Where stories live. Discover now